StoryEditor

Dve tváre finančníka. Alebo Wall Street po slovensky

29.09.2014, 09:21
Poradíme vám, ako vybrať oblek, ktorý poslúži na formálne i neformálne príležitosti. Spolu s partnerom v EY Jozefom Mathiom.

Fashion-passion. Táto veta (a údajne čoraz viac) platí aj pre pánov. Rubrika Imidž, v ktorej Image House Marco Mirelli šije topmanažérom outfity na mieru, pokračuje piatym dielom. Do rúk odborníkov na vysokú módu sa tentoraz zveril Jozef Mathia, partner v spoločnosti Ernst & Young Financial Advisory.  


Nový outfit na mieru pre Jozefa Mathiu "vytvorila" imidž konzultantka Zuzana Čiffaryová. Snímka: HN/Pavol Funtál
 

„Ale finančníci by mali nosiť len čierne topánky,“ zaznie z útrob priestorov spoločnosti Image House Marco Mirelli hneď nato, ako Jozef Mathia prekročí jej prah. Zrak nášho respondenta po tomto napoly vážnom, napoly žartovnom napomenutí nenáhlivo skĺzne až k špičkám tých svojich a zmyslové vnemy mu (rovnako ako nám navôkol) potvrdia, že v jeho prípade skutočne ide o iný odtieň. Konkrétne hnedý.
Na tvári partnera v spoločnosti Ernst & Young Financial Advisory sa však okamžite objaví odzbrojujúci úsmev: aspoň je od začiatku jasné, že návšteva tohto módneho domu bude mať preňho zmysel. A to sa naozaj potvrdí – napriek tomu, že Jozef Mathia odtiaľto napokon odkráča opäť „len“... v hnedých topánkach.
Avšak nepredbiehajme.

Finančník v zelených ponožkách
„Tá farebná podšívka na saku je výborná. A tie vaše zelené prúžkované ponožky ma tiež úplne dostali. Okamžite poznať, že si potrpíte na detail.“
Už pár sekúnd po úvodnej topánkovej recenzii sa „módna zostava“ Image House Marco Mirelli na čele so štylistkou Zuzanou Čiffaryovou úprimne nadchýna nad outfitom Jozefa Mathiu a jeho zjavným citom pre neformálny biznis štýl.
A hoci by finančníka mali skutočne definovať najmä čierne doplnky a decentný oblek, náš dnešný respondent trávi väčšinu pracovného času v menej formálnom odeve. Čoskoro však vysvitne, že nejde o trvalé faux pas: Jozef Mathia ako finančný poradca, ktorý sa primárne venuje klientom a výchove mladej generácie zamestnancov, totiž nepatrí k tomu najtvrdšiemu finančnému jadru a menej formálny odev si skutočne môže dovoliť. No keďže nezanedbateľnú časť jeho práce tvoria aj stretnutia s významnými klientmi, voľba napokon padne na neformálny biznis štýl, ktorý sa pri správnom doladení doplnkov premení na formálny. Nuž – poďme teda na to. A hneď na začiatok sa pozorne zahľaďme do zrkadla...

Primladý na extravaganciu
Práve pred ním sa totiž Zuzana Čiffaryová snaží nášmu klientovi sprítomniť silu farieb: „Vidíte rozdiel medzi tým, ako sa na vašej tvári odráža fialová kravata so sivým jemným vzorom a červená s foulardovým?“  
Jozef Mathia so záujmom pritakáva. „Myslím, že tá červená mi pristane viac,“ podotkne. „Presne,“ pritakáva štylistka. „Farba kravaty totiž nikdy nesmie byť výraznejšia ako farba vašich pier. V opačnom prípade sa náprotivná strana nesústredí na vaše slová, ale len na samotnú kravatu.“
A to by bola večná škoda. Zvlášť, keď dobre zvolená červená kravata dokáže dodať argumentom jej nositeľa dôraz a silu. Naopak, sivá – ktorú si náš respondent takisto vyskúša – sa viac hodí na stretnutia, pri ktorých je vhodné vystupovať skôr v pokojnejšom duchu.
Miniprednáška zjavne urobí na Jozefa Mathiu dojem. No aj štylistka je spokojná – zlomila počiatočnú kravatovú antipatiu svojho klienta a presvedčila ho i o farbách, o ktorých si ešte pred pár minútami myslel, že by ich na sebe nezniesol.
„To som celý ja,“ smeje sa Jozef Mathia, keď na tento jeho obrat upozorníme. „S mojím konzervatívnym vkusom sa vždy bránim všetkým novotám. No stačí, že mi nejaký kúsok, s ktorým nie som až taký stotožnený, nezávisle pochvália dvaja ľudia, a som už podstatne náchylnejší ho akceptovať.“
Mimochodom, je dosť pravdepodobné, že o pár rokov sa tento obrat zaobíde aj bez pochvál. Nielen u finančníkov totiž platí tajomná zákonitosť, že odvaha i chuť na extravagantnejšie doplnky stúpajú spolu s vekom. A toto pravidlo neobchádza dokonca ani biznismenov z londýnskej City.



Dve minúty na premenu
Tramtadada. Látka sa s látkou stretla, doplnok s doplnkom, a nadišiel čas, aby sa Jozef Mathia vynoril z prezliekacej kabínky v konečnom outfite: týči sa pred nami v antracitovom obleku s károvaným dezénom, bledomodrej košeli, s hodvábnou vreckovkou v náprsnom vrecku a... v hnedých šnurovacích topánkach. Presne v duchu svojho obľúbeného casual biznis štýlu.
Postačí však, aby košeľu zamenil za bielu, topánky za čierne, vreckovku za kravatu... a od finančníka z Wall Streetu by ho ani najväčší módny špecialista nerozoznal.

Jozef Mathia
Partner, vedúci oddelenia transakčného poradenstva v EY, kde pracuje už trinásť rokov. Absolvoval Fakultu matematiky, fyziky a informatiky Technickej univerzity v Bratislave, odbor finančná matematika. V roku 2006 získal kvalifikáciu ako účtovný znalec a je dlhoročným členom Asociácie certifikovaných účtovných znalcov (FCCA). Je ženatý, otec dvoch detí a medzi jeho záľuby patrí šport – najmä futbal a golf – a rád trávi voľný čas aj v prírode.
Zhodnotenie:
Výsledný outfit sa mi veľmi páči, navyše som sa dozvedel kopu nových informácií. Naozaj ma dostalo poznanie, aký vplyv môžu mať farby kravát. Teraz si to už len treba odsledovať v praxi (úsmev).


Verdikt Zuzany Čiffaryovej:








Pánovi Mathiovi sme vybrali antracitový oblek s károvaným dezénom. Ako finančníkovi sme mu zvolili oblek v neutrálnej farbe, ktorá sa dá veľmi dobre skombinovať s košeľami v neutrálnych pastelových farbách, alebo s klasickou bielou – vtedy sa štýl casual mení na formálny. Dvojdierkovým oblekom s dvomi rázporkami sme chceli vyzdvihnúť trojuholníkovú postavu pána Mathiu: jemne sme zvýraznili plecia a upriamili dôraz na pás.     


Vybrané doplnky z Image House Marco Mirelli
1. Svetlomodrá košeľa z egyptskej bavlny

Cena: 170 eur
Košeľa s mäkkou tylovou väzbou, diagonálnym pásikom a bielym stojačikom bola vybraná na základe osobnej farby Jozefa Mathiu. Bledomodrá farba na rozdiel od bielej je tiež veľmi lichotivá k unavenej tvári, čo je pre vyťažených ľudí veľká výhoda.

2. Hodvábna vreckovka

Cena: 80 eur
Modrú vreckovku s kašmírovým dezénom sme prepojili s farbou košele.

3. Hnedé topánky Santoni

Cena: 550 eur
Celokožené šnurovacie – klasický konzervatívny druh topánok.    

 

01 - Modified: 2006-10-30 08:50:30 - Feat.: 0 - Title: Daňové úrady majú byť ľudskejšie
01 - Modified: 2024-10-03 09:18:32 - Feat.: - Title: Premena Eriky Barkolovej: Vypracované stehná a tehličky na bruchu. Dala sa na tvrdú výzvu s mamou. Aha, obe v plavkách! 02 - Modified: 2024-10-02 05:54:32 - Feat.: - Title: Dominika Cibulková vo svojej premene pokračuje: Prekonala ďalšiu vysnívanú hranicu, vyzerá perfektne! 03 - Modified: 2024-10-01 16:25:00 - Feat.: - Title: Seriál HN Chcem byť exportér: Prečo sa verejná inštitúcia musí pozastavovať nad svojou reputáciou a brandingom 04 - Modified: 2024-09-12 22:00:00 - Feat.: - Title: Z Bratislavy na Uhliská: Očarila ho stodola utopenená v bordeli. Takmer bez skúseností ju zmenil na nepoznanie 05 - Modified: 2024-08-22 12:00:00 - Feat.: - Title: FOTO Nežnú krásku Amandu Bynes nespoznáte. Porobila so sebou hrozné veci
menuLevel = 2, menuRoute = style/preco-nie, menuAlias = preco-nie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
03. november 2024 22:07