Aké sú vaše pozície vo firme? Čomu sa jednotlivo primárne venujete?
Vera: Realizáciu vieme rozdeliť jednoznačne, pretože ja neviem robiť modrotlač a Matej zase nevie šiť. Ja sa teda venujem návrhu a realizácii produktov. Od modelovania a konštrukcie strihu až po výsledný produkt určený na predaj. Celá produkcia je v mojich rukách a len v časovo vypätých situáciách pre nás pracuje externá krajčírka. Týka sa to najmä mnohopočetných objednávok.
Matej: Vzory sú moje. Od návrhu cez tlač až po samotné farbenie modrotlače. Či už ide o látky pre naše kolekcie, vlastnú metráž pre zákazníkov alebo dizajn na mieru pre klientov. Treba však povedať, že do navrhovania si s Verou výrazne vstupujeme a svoje nápady a postrehy konzultujeme.
K samotnému Ateliéru RABADA, ako vaša firma vznikla?
Matej: Bola to dlhá cesta. Prvú modrotlač som nafarbil ešte v roku 2013 počas štúdia na Katedre textilnej tvorby VŠVU. Vtedy som založil projekt, ktorého cieľom bolo oživiť výrobu modrotlače na Slovensku a zároveň ju dizajnovo obohacovať. To prvé sa mi celkom darilo, na to druhé nezostal čas. Pri výrobe som sa neustále stretával s problémami. Trvalo to až do roku 2020, keď sa podarilo vyladiť recepty a postupy. Na kreatívu nebol čas a viac-menej som uspokojoval dopyt, kto chcel tradičnú modrotlač.
Vera: V roku 2017 som ukončila štúdium v Ateliéri reštaurovania textilu na VŠVU. Presťahovala som sa za Matejom na Oravu a začala pracovať s ním. Ani ma nemusel veľmi prehovárať. Začala som tvoriť prvé produkty z jeho metráže, ktoré sme dávali do predaja. Popri tom som sa zoznamovala s navrhovaním odevov, modelovaním a konštrukciou strihov. Nakoniec vznikla prvá odevná kolekcia, ktorú sme prezentovali v roku 2017 na veľtrhu Trenčín mesto módy, kde získala ocenenie. Ale Matej sa s modrotlačou pohyboval na podujatiach spojených s tradičnou ľudovou kultúrou a rýchlo som do toho vpadla aj ja. Po čase začal prichádzať neuspokojivý pocit, ktorý som videla aj na Matejovi. Pandémia to len umocnila. Keď sa nám narodilo dieťa, zostali sme pred otázkou, či vôbec ideme pokračovať ďalej. Dali sme si rok pauzu a potajme pripravovali rebrand značky. No hlavne zmenu celkového postoja k modrotlači.
Zostáva vám 83% na dočítanie.