StoryEditor

Výrobca kožených doplnkov Tomáš Šperka: Ušiť tašku znamená niekedy až dvesto úkonov

08.10.2022, 00:00
  • Jeho cesta za poznaním kože sa začala, keď mu manželka zháňala darček.
  • Keďže nenašla nič vhodné, rozhodli sa, že začnú doplnky ako tašky, peňaženky či šperky vyrábať sami.
  • Aký je rozdiel medzi fast fashion a poctivou kožou, kde si zháňajú dodávateľov najvyššej kvality, a ako funguje brašnárska dielňa online?
  • Prečítajte si zaujímavý rozhovor publikovaný v HN magazíne.

V dnešnej online dobe je čoraz zriedkavejšie, že si človek môže výrobok, aj keď remeselný, takpovediac „ohmatať“ naživo. V čom je vaša filozofia iná?

Uvedomujeme si, že máme produkty, ku ktorým človek potrebuje mať dôveru. Aby ju mal, potrebuje si ich obzrieť zblízka, chytiť, koža je predsa len výnimočný materiál. Keď si ho chytíte, pôsobí na vás istým spôsobom, rovnako ako precízne spracovanie. A keďže chápeme túto potrebu, začali sme veľmi zvažovať, že by sme otvorili aj kamennú predajňu. To by však znamenalo vyššie počiatočné náklady na priestor, na ľudí, ktorí by tam boli. My sme stále rodinný biznis, takže by bolo nemysliteľné, aby jeden z nás bol každý deň v predajni, a preto by sme museli nájsť niekoho, kto by vedel preniesť to naše nadšenie a filozofiu do daného priestoru.

image

Literárny vedec a prekladateľ Zvonko Taneski: Balkánec vo mne sa občas búri

Toto všetko sme zvažovali a keď sme boli už veľmi blízko, povedali sme si, že to ešte chvíľu necháme dozrieť. Našťastie rozhodnutie nepadlo, lebo krátko nato prišla koronakríza a keby sme do toho išli, bolo by to pre nás možno až likvidačné. Preto sme napokon išli cestou vytvorenia priestoru, kde vieme zákazníkov privítať v rámci individuálnych návštev. Niečo, čo by slúžilo zároveň ako showroom, ale kde by sme nepotrebovali nejaké extra náklady. A v ňom práve sedíme (úsmev).

Koronakríza bola likvidačná pre mnohé biznisy bez ohľadu na to, či sa predtým rozširovali alebo nie. Ako ste prečkali toto obdobie vy?

Korona okrem iného ľudí nasmerovala viac na online priestor. Viacerým sa to nakupovanie cez internet zapáčilo a vďaka tomu, že fungujeme prioritne online, nám to pomohlo. Ľudia boli pri nákupe odvážnejší, lebo v podstate nemali inú možnosť. Na druhej strane tým, že segment, ktorý ponúkame, je skôr biznisový,

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 86% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-06 20:07:04 - Feat.: 1 - Title: Poznáme najlepšie architektonické projekty roku 2022 02 - Modified: 2022-10-03 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Zrnko svietiace medzi stenami: Netradičný koncept jednej kaviarne
01 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Šéf indonézskeho turizmu pre HN: Novú metropolu staviame v džungli. Neďaleko mesta uvidíte orangutany i prales 02 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Obnova bratislavskej kalvárie: To, čo sa komunisti snažili zlikvidovať, sa dočkalo úchvatného vzkriesenia 03 - Modified: 2024-11-21 07:52:47 - Feat.: - Title: Šéf TMR Igor Rattaj pre HN: Naše horské strediská inšpirujú aj Rakúšanov. Postupne sa učia online predaju 04 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Odkedy nefunguje Nord Stream, energetická hodnota plynu na Slovensku významne vzrástla (rozhovor) 05 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Alkohol už nie je pre mladých cool. Generácia Z sa opíja menej, nie je to totiž v móde a je to trápne
menuLevel = 2, menuRoute = style/osobnosti, menuAlias = osobnosti, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
22. november 2024 06:23