Keď sme sa rozprávali naposledy, stáli ste pomerne čerstvo na čele Volksbank Steiermark. Vyhlásili ste vtedy, že budete potrebovať zhruba tri roky, kým sa vám podarí stabilizovať banku k vašej spokojnosti. Tri roky ubehli, podarilo sa teda?
Áno, chvalabohu, podarilo (úsmev). Budeme ešte robiť nejaké zmeny v sieti pobočiek, ale to sú už príjemnejšie starosti, už to tu funguje relatívne dobre. Máme dobré výsledky, aj portfólio zlých úverov, s ktorými sme sa museli popasovať, sa zredukovalo. To znamená, že čo sa týka kapitálu a ďalších vecí, sme dobre vybavení. Jednoducho všetko je, ako má byť. Korona nám teraz prináša a určite aj ešte prinesie nové výzvy, ale to platí pre každú banku.
Vy ste známa tým, že keď je niečo stabilizované, už sa takpovediac nudíte. Takže korona vám prišla celkom vhod, hm?
Presne tak (smiech).
V Štajersku ste už piaty rok, zvykli ste si? Alebo stále pendlujete medzi Viedňou a Grazom?
Veru, režim mám úplne rovnaký ako v období, keď som pôsobila na Slovensku. Mám byt aj v Grazi aj vo Viedni a medzi nimi trávim čas. Je to zhruba tak osemdesiat na dvadsať percent v prospech Grazu.
Musí to byť náročné neustále jazdiť hore-dolu, netúžite už po väčšom pokoji?
Viete, mať dva byty a presúvať sa medzi nimi, to je jednoducho môj život. Niekedy je to komplikované, lebo vždy vám niečo chýba, ale nesťažujem sa. Fungujem tak celý život a som na to zvyknutá, popravde si to inak ani neviem veľmi predstaviť.
Nemáte problémy s presunom v čase korony? Aké sú v tomto ohľade opatrenia v Rakúsku?
V marci minulého roka, počas prvej vlny a aj teraz boli u nás relatívne striktné opatrenia.
No tým, že môj manžel má trvalé bydlisko vo Viedni a stretávať sa v rámci najbližšej rodiny môžeme, s manželom sa vídame pravidelne. A tiež je dovolené dochádzať na pracovisko, takže nerobím nič ilegálne. Navyše, keď si sadnem do auta v Grazi a vystúpim vo Viedni, nikoho, ani seba, neohrozujem.
Ako fungujete počas tohto obdobia v banke? Sú všetci, ktorí môžu, na home office?
V centrále máme takzvaný A a B tím. To znamená, že jedna časť zamestnancov pracuje, respektíve chodí do kancelárie napríklad pondelok v stredu a piatok a druhý tím potom utorok a štvrtok. Máme to rozdelené už od novembra minulého roka, myslím si, že je to dôležité. Lebo tak znižujeme riziko nákazy. Čiže ak by sa ocitol v práci niekto s koronou a nemali by sme to rozdelené, mohol by nakaziť všetkých.
Takže máme momentálne dva tímy a funguje to zatiaľ celkom dobre. Takéto rozdelenie máme aj vo veľkých pobočkách, lebo tam je riziko tiež relatívne veľké a keby celá pobočka zost...
Zostáva vám 85% na dočítanie.