Unikátna kniha je limitovanou edíciou japonského manga komiksu One Piece, podľa ktorého neskôr vznikol aj rovnomenný anime seriál. Kniha však nie je pripísaná Eiichirovi Odovi, teda autorovi a výtvarníkovi manga série One Piece, ktorá vychádza od roku 1997 každý týždeň v japonskom časopise Šónen Džump.
Namiesto toho sa predáva ako dielo Ilana Manouacha, multižánrového umelca, ktorý navrhol limitovanú edíciu s názvom ONEPIECE a jej cena je 1 900 eur.
Knižný rekordér
Manouach vytlačil japonské digitálne vydanie One Piece a zviazal ich do jedného celku, pričom komiks nespracoval ako knihu, ale ako „sochársky materiál“, ako uvádza francúzsky vydavateľ knihy (alebo skôr umeleckého diela) vydavateľstvo JBE.
Ako povedal hovorca JBE denníku Guardian, ONEPIECE je „socha, ktorá má podobu knihy, ale nedá sa čítať“. Z hľadiska počtu strán a šírky chrbta ide o zatiaľ najväčšiu knihu na svete. Zámerom umelca bolo zhmotniť duálnu podstatu komiksov, ktoré majú „úžitkovú hodnotu pre čitateľov a výmennú hodnotu pre zberateľov“.
Príbeh komiksovej série je zasadený do obdobia vlády pirátov na oceánoch, avšak v imaginárnom svete. Hrdinom je 19-ročný chlapec, ktorý sa chce stať „kráľom pirátov“ a ako pripomienku toho stále nosí pri sebe klobúk od piráta, ktorý ho v minulosti zachránil.
Luffy sa teda rozhodol, že si založí vlastnú pirátsku posádku, ktorá nesie aj meno Mugiwara Kaizoku (slov. doslovne: Piráti Slameného Klobúka) a dej sa tiahne naprieč ich dobrodružstvami.
Fenomén komiksov
Autor sa chcel vraj vyjadriť k fenoménu online šírenia a bezuzdnej digitalizácii komiksového priemyslu, ktorá spochybňuje najmodernejšie komiksové remeslo a posúva ho len do kategórie „veľkých dátových súborov“, dodal vydavateľ.
Nech už je ONEPIECE klasifikovaný ako čokoľvek, rozhodne sa zdá, že preň existuje trh - limitovaný náklad 50 výtlačkov bol po vydaní siedmeho septembra vypredaný iba za niekoľko dní.