StoryEditor

Ako urobiť prvý dojem? Radí dizajnér, ktorý obálkami upútal svet

21.12.2016, 10:20
Autor:
Milan BunoMilan Buno
Aký ste mali prvý dojem z toho, keď ste vzali do ruky nový iPhone. Alebo keď ste videli po prvý raz plechovku Coca Coly?

Prvý dojem je mimoriadne dôležitý.

Niekedy rozhoduje o vašom úspechu, prijatí do zamestnania, aj o tom, či vám dá druhá strana vôbec šancu. Naša aktuálna kniha týždňa Prvý dojem je zábavným a hravým pohľadom na význam prvého dojmu. V umení i živote. Prináša ho uznávaný autor knižných obálok Chip Kidd.

CHIP KIDD je grafický dizajnér a spisovateľ, ktorý žije v New Yorku. Navrhuje obálky pre Alfreda A. Knopfa už od roku 1986 a spolupracoval so známymi autormi, ako sú John Updike, Oliver Sacks, Michael Crichton, Robert Hughes, Donna Tart, Orhan Pamuk, Haruki Murakami, a mnohými ďalšími.

​Získal Národnú cenu dizajnu za komunikáciu a Cenu za použitie fotografie v dizajne od Medzinárodného centra fotografie.
Jeho TED Talk z roku 2012 „Navrhovanie kníh nie je žiadna sranda. No dobre, je to sranda.“ Malo viac ako 1,3 milióna videní.

A na jeho TED talku je postavená aj kniha Prvý dojem. Chip dokazuje, že prvé dojmy sú najdôležitejšie.
Určujú, či niečo vynikne, nakoľko nás to zaujme, či si to kúpime i to, ako sa cítime. Autor sa v tejto knihe venuje prvým dojmom v rôznych oblastiach.

Chip nám predstavuje svoj názor na každodenné dizajny, odhaľuje tie dobré, zlé, absurdné i geniálne tak, ako to môže spraviť len niekto s trénovaným kritickým okom. Či už ide o štýl vašich ranných novín, o bankomat; o knihy, ktoré si prezeráte; o smartfóny, s ktorými sa hráte; alebo o obal čokoládových tyčiniek, ktorými sa večer odmeňujete. Kidd odhaľuje tajomstvá v pozadí každého jedného dizajnérskeho rozhodnutia so zdravou dávkou humoru a profesionality. 

​Kniha Prvý dojem je vyznaním lásky dizajnu, odhalením neviditeľnej krásy a zrady v jednoduchých rozhodnutiach – takých, ktoré si nikto z nás neuvedomuje. S každým novým faktom autor dokazuje, nakoľko je prvý dojem dôležitý pri našom vnímaní sveta.

Prvé dojmy sú kľúčom k tomu, ako vnímame svet a ako svet vníma nás. Sú našou vstupnou bránou ku všetkému: k priateľstvám, zamestnaniam, produktom, skúsenostiam, nakupovaniu, internetu, zábave, vzťahom, dizajnu. A na základe našich prvých dojmov veci hodnotíme.

Ikar

Dobré ráno!
Každé ráno si v zrkadle obzerám svoj jazyk, a ak nie je čierny, môžem ísť do práce. Ak je čierny, zvyčajne to znamená, že som minulú noc pil červené víno, a poriadne si ho vyčistím. Ak som nemal červené víno, volám lekárovi.
Ale vážne, ranný pohľad do zrkadla o vás dokáže vypovedať rôzne veci: o zdravotnom stave, o nálade a o tom, aký dojem spravíte na všetkých, ktorých dnes stretnete. Preto sa primerane upravte.
Nemusíte byť narcista – stačí, ak si venujete trochu pozornosti.
Prvý dojem: Doktor má dôvod povedať vám, aby ste spravili „Áááááá“. Zistite, čo vám môže váš jazyk povedať o vašom zdraví.

Pripravené v spolupráci s: Bux.sk

01 - Modified: 2022-02-20 09:00:00 - Feat.: - Title: Očarte v spoločnosti a získajte sebavedomie: Na tieto triky nesmiete zabudnúť! 02 - Modified: 2017-10-03 19:38:29 - Feat.: - Title: Zvrátenosti, ktorých sme schopní. Mrazivé čítanie pre milovníkov detektívok 03 - Modified: 2017-08-15 12:32:48 - Feat.: - Title: Málokto pozná všetky slovenské klenoty. Tieto patria do dedičstva UNESCO 04 - Modified: 2017-08-10 15:26:19 - Feat.: - Title: Kniha na týždeň: Masový vrah sa vracia. A šialenejší ako predtým 05 - Modified: 2017-02-08 08:35:45 - Feat.: - Title: Kniha týždňa: Kultová knižka od J.D.Salingera, Kto chytá v žite, vyšla v novom vydaní
menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
08. november 2024 00:38