Už piaty deň vo francúzskom Cannes beží najprestížnejší reklamný festival Cannes Lions. HNonline.sk v spolupráci s kreatívnou agentúrou Wiktor Leo Burnett predstavuje najoceňovanejšie reklamy uplynulého roka. Každý deň prinášame pohľad na vybranú reklamu očami tých najpovolanejších – komunikačných manažérov spoločností zaradených do rebríčka TOP 100 zadávateľov reklamy na Slovensku.
Dnes odpovedá pán Emil Huraj zo spoločnosti NAY, v ktorej pôsobí už od roku 1999. Prešiel si rôznymi pozíciami ako produktový manager, sales manager, vedúci marketingového oddelenia či marketingový riaditeľ. Momentálne zastáva pozíciu Business development managera a zastrešuje marketingovú komunikáciu, PR, zákaznícke služby, vizuál nových predajní a nové kľúčové strategické projekty.
Naša otázka: „Má podľa vás táto reklama šancu na ocenenie? Prečo?“
E. H.: Jedným z najzložitejších období v reklamnej brandži je čas Vianoc, keď na jednej strane klient staví na istotu a požaduje využitie klasických symbolov Vianoc (lietajúce soby, spievajúce deti, bradatí starí usmievaví deduškovia), na strane druhej chce, aby jeho reklama bola jedinečná. Výsledkom zväčša býva veľká nuda, ktorá začína už v októbri. Mám rád, keď sa stretne kreatívna agentúra a odvážny klient a vymyslia netradičný koncept. Zvlášť mi to imponuje v období, akým sú Vianoce, ktoré pre väčšinu obchodníkov znamenajú významnú časť obratov a neraz rozhodujú o tom, či daný rok skončia v pluse alebo v strate. Práve preto táto reklama určite šancu na úspech má, pretože je zdravo drzá, jednoznačne rozpoznateľná a v najväčšom mediálnom pretlaku a vianočnom klišé dobre zapamätateľná. Kiež by bolo pár takýchto odvážnych reklám aj u nás.
Projekt Cannes Predictions prináša kreatívna agentúra Wiktor Leo Burnett, ocenená titulom "Agentúra dvadsaťročia", titulom pre najúspešnejšiu agentúru v celej 20-ročnej histórii súťaže Zlatý klinec. Hlasovanie na www.cannespredictions.sk je zastavené. Meno víťaza súťaže, ktorý získa úplne novú dizajnovú Kia Soul s plnou nádržou na týždeň, sa dozviete už čoskoro na www.blog.cannespredictions.sk.