Jej audiovizuálnu tvorbu aktuálne mapuje kurátorský počin Lucie Ramljakovej - výstava The Queen of The Night, ktorá svoju bránu v Galérii Mesta Bratislavy, zatvorí v nedeľu 9. septembra. O projekte sme sa rozprávali s jeho producentom Miloshom Harajdom.
V minulosti ste slovenskému publiku predstavili osobnosti ako David LaChapelle, či Sergei Polunin. Kedy sa zrodila myšlienka samostatnej výstavy Daphne Guinness?
Daphne ma fascinovala od prvej chvíle, kedy sme sa v roku 2011 zoznámili v Hannoveri na LaChapellovej vernisáži. Od prvej chvíle sme si rozumeli a počas nasledujúcich rokov som sledoval jej metamorfózy.
Zatvárala prehliadku Toma Forda, namiešala svoj vlastný parfum, režírovala film Phenomenology of Body, zložila a naspievala dva sólové albumy a každý jej projekt ju ukázal v inom svetle. To bol podnet na samostatnú výstavu.
Aké máte na projekt ohlasy?
Najväčšou poctou bola pozvánka do Bratislavy, ktorú v súvislosti s výstavou zverejnil portál SHOWstudio, ktorý roky sledujem a prácu jej zakladateľa Nicka Knihghta veľmi rešpektujem.
Výstava The Gueen of the Night v Bratislave potrvá do nedele 9. septembra.
To sú momenty veľkej satisfakcie, keď vidíte bratislavské galérie v svetovom kontexte. Daphne počas svojej návštevy Bratislavy dostala od Anny Macalákovej, riaditeľky J&T Banky, do daru slovenský kroj, ktorý dnes tvorí súčasť jednej z najväčších haute couture zbierok na svete.
Daphne sa stala hviezdou celosvetovej kampane BALMAIN. Čo ďalšie aktuálne pripravuje?
Tesne po vernisáži v Bratislave sme sa stretli na jej koncerte v parížskom klube Les Bains, kde Daphne uvádzala svoj nový album.
Leto trávila v Los Angeles, kde nahrávala nové skladby a fotila kampaň pre BALMAIN. Aktuálne sa chystá svetové turné archívu Alexandra McQueena, ktorý zastrešuje Isabella Blow Foundation, ktorú Daphne založila po ich smrti.
Po premiére dokumentu McQUEEN , ktorý plánujeme uvádzať 27.9. v CinemaCity AUARK v spolupráci s IQOS , sa Slováci budú môcť na časť archívu Alexandra McQueena pozrieť osobne.
Výstavu The Queen Of The Night do Galéria Mesta Bratislavy priniesla J&T Banka v spolupráci s agentúrami Pavleye Art & Culture a MILOSH Limited.