Donáškové služby počas pandémie COVID-19 rapídne naberajú na popularite. Občas však narazia na problém v tom, že v niektorých oblastiach jednoducho nemajú dostatok partnerov a majú kvôli tomu značne obmedzený sortiment.
Musia tak hľadať iné spôsoby, ako doručiť jedlo, o ktoré má zákazník záujem. Zaujímavým spôsobom túto situáciu rieši spoločnosť DoorDash. Reštaurácie do svojho systému zaraďuje, aj keď ju o to nežiadali, uvádza portál iDnes.cz.
Aj bez súhlasu
Ich kuriér jedlo v danej reštaurácii jednoducho nakúpi ako bežný zákazník a odvezie ho na miesto určenia. Bezchybný systém to však nie je. Problém s tým mal napríklad majiteľ americkej pizzerie, ktorý si prial zostať v anonymite.
Stávalo sa mu, že naňho v práci čakali prekvapivé telefonáty. "Náhle mu začali volať zákazníci, ktorí sa sťažovali na jeho donáškovú službu," opisuje príbeh na svojom blogu obsahový stratég Ranjan Roy.
Majiteľ, ktorý je Royovým blízkym priateľom, však pizzu zo svojej reštaurácie neroznáša. "Zavedeniu takejto služby sa úspešne bráni už viac než dekádu," uvádza Roy.
Vznikol "pizzatunel"
Spoločne s majiteľom nakoniec zistil, že pizzu z reštaurácií ponúka práve DoorDash. Okrem toho, že to reštaurácii firma nedala nijako vedieť, si všimli ešte ďalšiu zvláštnosť.
DoorDash totiž ponúkal pizze lacnejšie, než za koľko ich v reštaurácii kúpil. Majiteľ pizzerie sa teda rozhodol vyskúšať, ako systém funguje. "Cez DoorDash sme si na kamarátovu adresu objednali desať pízz," píše Roy.
"Zaplatili sme za ne 160 dolárov a do reštaurácie prišiel telefonát z call-centra firmy s objednávkou. Keď prišiel poslíček, zaplatili sme za ne bežných 240 dolárov," dodáva.
Po odpočítaní nákladov si tak "zarobil" asi desať dolárov. To mu však nestačilo. S Royom sa rozhodli, že vyskúšajú, ako veľmi môžu tento "pizzatunel" využiť. Skôr než o zisk mu totiž išlo o to, aby firmu vytrestal, ako sa len dá.
Pochybný trik vyšiel
Pri ďalšej objednávke tak do krabíc dali len cesto. "Úprimne ma zaujímalo, či si to všimnú. Nevšimli," tvrdí Roy. Zrazu sa tak ich "profit" navýšil 75 dolárov (68 eur) za objednávku. "Ak by ste to robili častejšie, hneď by zisky reštaurácie stúpli o stovky dolárov," dodáva.
Postup pre pobavenie priateľov s majiteľom opakovali v priebehu nadchádzajúcich mesiacov ešte niekoľkokrát. "Bolo to trochu pochybné? Možno. Ale, je*ať Doordash," doplnil. O pridanie tejto poslednej vety Roya podľa neho požiadal samotný majiteľ.
Podľa firmy ide o spôsob, ako zistiť, či majú zákazníci o danú reštauráciu záujem. S majiteľmi sa oficiálne dohovoria, až keď počet objednávok prekročí určitú hranicu. Na otázky novinárov (napríklad BBC) spojenými s príbehom však firma neodpovedala.