Viac ako 90 percent gastro prevádzok na Slovensku je už štvrtý týždeň zavretých z dôvodu bezpečnostných opatrení, v súvislosti so šírením koronavírusu.
Okamžitá strata príjmov a tržieb dostala podniky v oblasti reštauračných a ubytovacích služieb do ťažkej ekonomickej, až likvidačnej situácie.
#PodporSvojPub
Slovenské združenie výrobcov piva a sladu spojilo pivovary, ďalších výrobcov a dodávateľov pre gastro sektor a zákazníkov v iniciatíve #PodporSvojPub, aby zatvoreným podnikom poskytlo okamžitú finančnú pomoc.
Počas veľkonočných sviatkov sa do iniciatívy prihlásilo už takmer 200 prevádzok. Oddnes sa môžu zapojiť aj zákazníci a kúpou poukazu podporiť svoj obľúbený podnik.
„Dnes štartujeme fázu, kedy sa môžu zapojiť všetci zákazníci a podporiť svoj obľúbený podnik kúpou poukazu, ktorú využijú na konzumáciu po jeho opätovnom otvorení. Avšak podniku pomôžu už teraz,“ spresňuje Jana Shepperd.
„Prevádzky totiž dostanú financie z poukazov ešte počas obdobia karantény. Vyplácané im budú v plnej výške zakúpených poukážok dvakrát za mesiac, až do skončenia obdobia, dokedy musia byť kvôli nariadeniu vlády uzatvorené. Prvé platby budú zasielané na účet podnikov koncom apríla.“
Princíp podpory je jednoduchý. Na webovej stránke iniciatívy sa môžu bezplatne zaregistrovať firmy a podniky poskytujúce gastro služby na Slovensku.
Zaregistrované prevádzky sa zobrazia na webe iniciatívy v zozname podnikov, z ktorých si môže zákazník vybrať svoju obľúbenú a podporiť ju online kúpou poukazu v hodnote 5, 10, 20, 35 a 50 eur.
Zapojili sa top hráči pivovarov
Iniciatívu #PodporSvojPub, okrem členských pivovarov združenia - HEINEKEN Slovensko, Plzeňský Prazdroj Slovensko a Pivovar Steiger – už medzičasom podporujú ďalší významní výrobcovia dodávatelia do gastro segmentu, konkrétne BUDIŠ, Kofola, Mattoni 1873, Staropramen – Slovakia, ST. NICOLAUS.
Garanciu nad projektom zároveň prebrali aj sektorové združenia: Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska a Asociácia výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd.
„Vítame každého partnera, ktorý sa chce zapojiť do iniciatívy nielen finančnou čiastkou, ale aj personálnymi, reklamnými a ďalšími kapacitami,“ dodáva Jana Shepperd.
„Vďaka partnerom tak získame nielen dôležitú komunikačnú kampaň, ale vytvoríme aj garančný fond, ktorý bude slúžiť na odškodnenie zákazníkov za poukazy, ktoré nebude možné uplatniť z dôvodu problémov vybranej prevádzky."
Prísne opatrenia štátu sa tak dotkli 100 percent hotelov a 90 percent stravovacích zariadení. Podľa aktuálnych informácií Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska dopad na sektor bude hrozivý.
Očakáva sa viac ako 50 percentný medziročný prepad tržieb, v objeme približne 560 miliónov eur, pričom ohrozených je viac ako 60 percent pracovných miest, čo v konkrétnych číslach znamená takmer 68-tisíc zamestnaných ľudí.
Zdroj: Tlačová správa