H. J. Heinz Company
StoryEditor

Heinz namiešal „majočup“. Z iniciatívy sa ale takmer stal medzinárodný spor

17.04.2018, 10:48
Autor:
divdiv
Potravinárska spoločnosť Heinz uviedla na trh "majočup", ktorý je kombináciou majonézy a kečupu.

Výrobok, ktorý firma prezentuje ako novinku pobúril mnoho používateľov Twitteru, ktorí upozorňujú, že ľudia z Latinskej Ameriky toto ochucovadlo už dávno používajú, píše iDnes.cz.

Hybridné ochucovadlo rieši dilemu

Spoločnosť si podľa britského denníka Independent najskôr vykonala prieskum na Twitteri, či o výrobok bude záujem. "Chcete majočup v obchodoch? Dajte nám 500 tisíc hlasov a my to Američanom ukážeme," uviedla firma na Twitteri.

V niektorých krajinách na Blízkom východe je produkt už dostupný. Spoločnosť Heinz ale uviedla, že chce vedieť, ako sa Američanom bude páčiť "americký debut". Hlasovanie vyvrcholilo v piatok ráno, keď pre nový výrobok hlasovalo 680 tisíc ľudí.

"Majočup je hybridné ochucovadlo, o ktorom ste nikdy nevedeli, že ho chcete," napísal americký server Business Insider a dodal, že béžová farba nie je vtip.

Americká televízna stanica NBC v pondelok uviedla, že nová omáčka rieši dilemu pri príprave sendvičov. Teraz už sa ľudia nebudú musieť rozhodovať, či si dajú sendvič s majonézou, alebo kečupom.

Z ankety medzinárodný spor 

Inde na Twitteri ale výrobok až také nadšenie nevyvolal. "Majočup? Americký debut? Pre mnoho Američanov, najmä tých v latinskej komunite, nie je kombinácia majonézy a kečupu nič nové. Táto kombinácia je v karibskej kuchyni zakorenená rovnako ako ryža alebo banány plantain," zdieľal svoje rozhorčenie jeden z diskutujúcich.

"Majočup sme vynašli už dávno. Heinz prišiel príliš neskoro," okomentoval počin spoločnosti jeden portorický používateľ. Niektorí na Twitteri spoločnosť Heinz obvinili z privlastňovania alebo dokonca kolonizovania milovanej kombinácia kečup-majonéza.

Twitterová anketa tak skoro prerástla do medzinárodného sporu. Ochucovadlo je pod rôznymi názvami aj variáciami populárne v celej Latinskej Amerike. V Kostarike, Kolumbii, Venezuele a ďalších krajinách sa označuje ako "salsa Rosada" (ružová omáčka).

01 - Modified: 2024-10-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Záchrana probiotikami: Prečo sú dôležité, ako súvisia s ADHD a na čo by si histaminici mali dať pozor? 02 - Modified: 2024-10-02 15:30:00 - Feat.: - Title: Heslo vládnej konsolidácie: My nediskutujeme, my vám oznamujeme! 03 - Modified: 2024-09-26 08:32:42 - Feat.: - Title: ROZHOVOR Espresso za jedno euro, polievka za 3,50. Bistro v Sade Janka Kráľa zafixovalo ceny, uchváti ťa aj priestor 04 - Modified: 2024-09-24 11:19:21 - Feat.: - Title: Prvý Slovák, ktorý získal michelinskú hviezdu: Bratislava je drahšia ako Viedeň, je to pre mňa fenomén 05 - Modified: 2024-09-20 09:06:08 - Feat.: - Title: Príbehy slávnych jedál: Priniesol pirohy do Európy z Číny Marco Polo? Symbol poľsko-americkej kultúry spôsobil v USA v obchodoch ošiaľ
menuLevel = 2, menuRoute = style/gastro, menuAlias = gastro, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
06. október 2024 17:26