Dana Lapšanská je rešpektovaná módna žurnalistka, odborníčka v oblasti módneho marketingu, šéfredaktorka a editorka módnych a lifestylových magazínov a producentka módnych prehliadok a televíznych relácií. Dnes pôsobí najmä v oblasti módneho marketingu a na UTB v Zlíne prednáša históriu módy, styling, tendencie odboru a módny marketing.
"Čo sa týka štýlu, každý muž by mal predovšetkým zvažovať, či zvolený štýl korešponduje s jeho pracovnými, spoločenskými a voľnočasovými aktivitami a budovať si svoj štýlový šatník premyslene a nepodľahnúť niektorým sezónnym trendovým kúskom."
Ktorým omylom by ste mali vyhnúť, vám odborníčka poradí v galérii.
Najzásadnejším omylom je nerešpektovanie dress codu
"Mnohí muži sa domnievajú, že dodržiavaním istých pravidiel stratia niečo zo svojej nezávislosti a jedinečnosti. Svoj vlastný kompromis medzi istými pravidlami, vhodne zvoleným individuálnym štýlom a dotykmi smerom k trendovým vlnám si dnes môže nájsť skutočne každý muž, pretože taká ponuka pánskej módy tu nikdy nebola. Prežiť život v džínsoch a tričkách je predsa strašná nuda," hovorí Lapšanská.
Ďalším silným impulzom v pánskej móde sú farby, vzory, textúry, ktoré môžeme nazvať aj malou módnou revolúciou, pretože od šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov minulého storočia pánska móda nebola taká farebná.
"Ja hovorím, že tak ako si ženy celé 20. storočie „vypožičiavali“ všetko z pánskej módy, tak dnes páni „vykrádajú“ dámsku módu, kam patria aj farby a skutočne si to užívajú. Samozrejme aj v tomto smere platí, že je potrebné mať istú mieru, ale keď vidím dobre oblečeného a farebne zladeného muža, moje módne srdce zaplesá."
Ďalším silným impulzom v pánskej móde sú silné odkazy na šport, na technické moderné materiály a odevné druhy, typické pre jednotlivé športy. Spolupráca známych módnych návrhárov s veľkými športovými značkami priniesla do dámskej, ale aj pánskej módy moderné technológie a ľudia ich prijali, a tak sa dnes objavujú aj v kolekciách mnohých značiek, viď tenisky.
"Nuž a všetky tieto impulzy sa prelínajú aj s odkazmi ulice, teda módy ulice ako sú džínsy, tričká, bundy a vznikajú tak celkom zábavné hybridy. Tento nový rozmer pánskej módy už nie je tak o trendoch, ako o istom individuálnom naladení."
A čo je základom pánskeho šatníku?
Podľa odborníčky "vlnený oblek, bavlnená košeľa, hodvábna kravata, kožené šnurovacie topánky, kožený opasok a na tom sa ani dnes nič nemení. Čierny oblek si muži obliekajú na večer, na večerné spoločenské príležitosti, teda po 19. hodine a samozrejme vždy vtedy, keď je na pozvánke uvedený formal dress. Uvedený dress code na pozvánkach je pre mužov záväzný a jeho dodržaním prejavujú úctu hostiteľovi."
Ďalším pravidlom v rámci pánskeho oblečenia je fakt, že ani to najdrahšie tričko od tej najlepšej značky s logom veľkým ako svet nemôže nahradiť košeľu, pretože muž v košeli a v saku vždy bude vyzerať noblesnejšie a upravenejšie a takým by mal byť vždy, keď robí spoločnosť dáme.
Nuž a posledným pravidlom, ktoré by si mal vziať k srdcu každý muž, sú topánky. K našej európskej odevnej kultúre jednoducho patrí, že muži v mestách nosia aj v lete uzavreté topánky.