Sú päť rokov na trhu a stále si získavajú dôveru nových a nových zákazníkov. Iba minulý rok predali rekordných 45-tisíc párov topánok a strojnásobili svoje obraty. Pritom obchody boli časť roka zatvorené pre pandémiu.
Ich zákazníci však neváhali a investovali do unikátneho dizajnu, overenej kvality a ručnej výroby. Značka Vasky je dielom mladého podnikateľa, ktorý má však skúseností na rozdávanie.
Poctivé topánky zo Zlína
Václav Staněk mal iba osemnásť rokov, keď vznikli prvé topánky Vasky. „Už keď som mal pätnásť, tak mi bolo jasné, že budem podnikať. Vždy som mal v sebe túžbu tvoriť, realizovať sa a robiť si veci po svojom,“ začína rozprávať príbeh značky Vasky jej zakladateľ.
Keďže pochádza zo Zlína a jeho otec mal k obuvníctvu veľmi blízko, cesta k topánkam bola pre neho prirodzená. „Chcel som vyrábať svoje vlastné topánky a potom fungovať tak ako Tomáš Baťa. Otec sa na mne smial, nechápal, o čom hovorím. Stále mi pripomínal, že sa nedarí ani tradičným značkám, pretože zahraničná konkurencia je obrovská.
Mňa to vôbec nezaujímalo, jednoducho som si chcel zaplatiť výrobu vlastných topánok a či to bude dobré alebo zlé, mi bolo úplne jedno.“
Nakoniec spolu vyvinuli prvý pár a Václav bol nadšený. Navrhol a vyrobil si svoje farmárky, ktoré pripomínali v tom čase mimoriadne populárnu obuv značky Timberland.
„Vyrobili a vymysleli sme ich spolu s otcom a doteraz spolupracujeme. Pre Vasky zabezpečuje asi štvrtinu výrobných kapacít.“ Spomínané farmárky nafotil, odpromoval na sociálnych sieťach a iba čakal, kedy bude dospelý a bude môcť založiť spoločnosť Vasky.
Zostáva vám 85% na dočítanie.