Väčšina z jeho kolegov ide na istotu a robí módu pre ženy, ktoré nakupujú častejšie a sú ochotné viac míňať.
„Moja mama je dámska krajčírka. Celé detstvo som sa pohyboval v jej dielni. Prihlásil som sa na Technickú univerzitu v Liberci a okamžite som začal robiť mužskú módu, dnes študujem na Vysokej škole výtvarných umení. Vždy som chcel tvoriť sám pre seba. Všetci spolužiaci v škole robili najmä pre ženy, myslím si, že pánska móda je originálnejšia a zaujímavejšia.“
iampavoldendis
Tvorí pod vlastnou značkou iampavoldendis. Jeho modely sú výrazné, až avantgardné, ale nositeľné. „Zameriavam sa hlavne na krajčírstvo a detaily. Všetko musí byť dokonale, perfektne spracované.
Najčastejšie pracujem s čiernou a tmavými farbami, ale nebránim sa experimentu s novými. Mám rád výrazné vzory, ktoré si prevažne tvorím sám. Chalani sa v mojom oblečení musia cítiť pohodlne, no všetko je zaujímavé, iné, ako dostanete v bežnom obchode.“
Avantgarda
Pavol sa snaží, aby jeho modely budili pozornosť. Preto si ho vyberajú aj podobní zákazníci. Takí, ktorí nechcú zapadnúť v dave, nechcú sa obliekať v obyčajných obchodoch.
„Sú to mladí chlapci. Približne od 19 do 30 rokov, čiže moja generácia. Páči sa im to, čo robím, vidia v tom niečo výnimočné. Radi nakupujú, ukazujú sa.“ Lokálni dizajnéri to u nás nemajú ľahké, aj keď situácia sa podľa Pavla z roka na rok zlepšuje.
„Bol som nedávno v nákupnom centre a zostal som mierne zaskočený z toho, koľko je tam tovaru, aké je to lacné a nekvalitne spracované, zlé materiály. Pochopil som, prečo ma moji zákazníci vyhľadávajú, a aj to, ako veci nechcem robiť.
Robím pre nich originálne modely, ktoré sú výnimočné a dlho vydržia. Mám klientelu, ktorá je vedľa mňa, stretávame sa na uliciach, v kluboch. Často máme rovnaký hudobný vkus, idoly, je to iné, než keď šijete zákazky pre ľudí, ktorých vlastne ani nepoznáte.“
Oblieka od hlavy po päty
Kolekcie navrhuje tak, aby tvorili celý šatník – od spodnej bielizne cez tričká, košele, nohavice až po kabáty. Dvakrát do roka pripraví novú kolekciu a z nej sa potom odrážajú jeho trendy.
„Zatiaľ robím modely celoročne, kým to nie sú veľké kolekcie. Ak chcem ostať pracovať na Slovensku, čoskoro to bude jedna kolekcia ročne, ktorá bude musieť zaujať a, samozrejme, zarobiť na ďalšiu.
Veľkú službu mi robí Instagram, kde veľmi ľahlo a rýchlo dokážem zaujať určitú skupinu ľudí, či už ide o fotografov, stylistov alebo klientov. Ale väčšinou to funguje tak, že chalani si medzi sebou posúvajú informácie a referencie, a často chcú rovnaký kus oblečenia, len s iným dizajnom. Keď zistia, že moje modely fungujú, chcú ich opäť. Dobrá recenzia je najlepší prostriedok, ako získať zákazníka.“