Už pri prvom pohľade na dom bol architektke zrejmý dôraz na vytvorenie otvoreného tvorivého prostredia, prepojeného so záhradou a krajinou. Videla v ňom miesto pre inšpiráciu, spoločné debaty aj ničím nerušenú tvorbu majiteľa a jeho okruhu priateľov, známych a pracovných kolegov. Pracuje totiž z filmárskej oblasti.
Dom a ateliér v jednom mal teda mať kapacitu pre dostatočné množstvo ľudí (10 až 12) čiže jeho úyku "filmovú rodinu". Autori netradičnej a premyslenej rekonštrukcie všetky vrstvy priynali v ich surovej forme a nechali ju tým vyniknúť.
Do budúceho domova filmového a televízneho režiséra vtlačili kontrast starého a nového, čo vypichlo esenciu pôvodného domu. Práve na nej sa totiž architekti rozhodli svoj návrh postaviť.
Rekonštrukcia tvorivého útočiska
„Cesta k ateliéru začala pre mňa úplne neštandardne, ale keď sa nad tým zamyslím, takto by to malo fungovať bežne. Zavolal mi kamarát, že by rád kúpil nehnuteľnosť. Išli sme si ju teda spolu obhliadnuť. Cesta k nej trvala hodinu a pol hodiny vlakom. Vyberal totiž podľa dostupnosti verejnou dopravou. Hľadal ticho, miesto kde by tvoril,“ opisuje začiatky architektka Jana Beková.
Priznáva, že nemala veľké očakávania, nakoľko to neboli hory, ale prekvapivo dolniaky - rovina. Všetko sa však zmenilo, keď jej padol prvýkrát pohľad na nehnuteľnosť. „Zamilovala som sa,“ uznáva. „Bol to len jednoduchý štvorec s prístavbou do záhrady. Našli sme ju v pôvodnom stave, ale atmosféra tam bola už vtedy. A prišlo aj libreto. Na začiatku sme mali jednu ´áštvorku´ predstáv ako by mal v novom domove v Strekove, vyzerať a fungovať jeho život."
V galérii si vo fotografiách pozrite, ako to dopadlo:
Dom (ako je vidno na fotografiách) pôsobí zvonku nenápadne, fasádu totiž autori rekonštrukcie riešili len minimálne. To znamená, že brizolit len zcelili jemným náterom, až lazúrou a strešná konštrukcia ostala zachovaná.
Zostáva vám 57% na dočítanie.