Peter Sagan získal pred týždňom tretí titul majstra sveta v cyklistike v rade. V nórskom Bergene vo finiši obhájil dúhový dres a dokázal, čo sa ešte nikomu nepodarilo. Trikrát za sebou ešte žiaden cyklista na majstrovstvách sveta nevyhral.
"Z dlhodobého pohľadu môže mať Saganov tretí titul obrovský dopad. Stal sa ikonou vo svojom športe a k takým sa pristupuje vždy inak. Napríklad Michael Jordan alebo Cristiano Ronaldo majú podpísané doživotné zmluvy so sponzormi. Peter Sagan by sa mohol stať prvým cyklistom s podobným kontraktom," povedal Roman Krajniak odborník na športový marketing v športovom podcaste na TakUrčitee.sk.
Podobné kontrakty majú Roger Federer, LeBron James a ďalší. Sagan je v cyklistike na úrovni najpopulárnejších športovcov celého sveta. "Cyklistika je globálnym športom, hoci sa v nej netočí až toľko peňazí," povedal. "Distribúcia peňazí je v cyklistike nastavená zle, upozorňoval na to dlhodobo majiteľ bývalého klubu Petra Sagana, Oleg Tiňkov," vysvetľuje Krajniak.
Podľa odborníka na športový marketing môže byť Peter Sagan prvým športovcom mimo futbalu, basketbalu, alebo tenisu, ktorý podpíše s jednou zo značiek doživotný kontrakt. Môže to byť napríklad výrobca bicyklov, alebo oblečenia. Podľa Krajniaka používa slovenský Telekom cyklistu len ako tvár v kampaniach, do života značky ho zatiaľ nezatiahol.
TakUrčitee podcast sa okrem Sagana venoval futbalu, do ktorého prúdi zdanlivo nekonečný prítok peňazí. Zostane Neymar najväčším prestupom histórie, alebo ho čoskoro prekoná ďalší futbalista? A ako k športovému marketingu pristupujú slovenské kluby? Roman Krajniak, marketingový odborník odpovedal v TakUrčitee podcaste.