Bude na Slovensku v roku 2050 viac bielych alebo Rómov? Táto a podobné otázky majú v kvíze upozorniť na stereotypy, ktoré sa o menšine u nás šíria. Reklamná agentúra Visibility ho zverejnila na webe, ktorý na prvý pohľad vyzerá ako konšpiračná stránka.
Jej obsah vychádza z bežných predsudkov a séria otázok slúži aj na dobrú vec. Za nesprávne odpovede prispeje agentúra rodičom rómskeho dievčaťa s ťažkou chorobou.
Stránka sa dostala do finále výzvy prezidenta Andreja Kisku proti extrémizmu. Okrem reklamnej agentúry sa zapojilo viac ako sto projektov, ktoré ponúkali svoje riešenia boja proti extrémizmu u nás.
"Jednou z vecí, čo nás skutočne trápi, je, že nám rastie extrémizmus. A čo je pre mňa ako prezidenta veľmi smutné, že extrémistov sú pripravení a ochotní voliť veľmi často hlavne mladí ľudia," povedal Andrej Kiska na dnešnom vyhlásení najlepšieho projektu.
Z celkových 139 zaslaných návrhov nakoniec zvíťazil projekt #somtu, ktorého hlavnou iniciátorkou je Veronika Pavlíková Klindová. Na projekte pracoval osemčlenný tím. Viac o výzve aj víťazovi sa dočítate v nasledujúcom článku.