Primátor Bratislavy Matúš Vallo počas kontrolného dňa na stavenisku Petržalskej električky. FOTO: TASR/Dano Veselský
StoryEditor

Nechceme mať Višňové v Bratislave, je to moja nočná mora. Vallo pri električke do Petržalky priznal skepsu

08.02.2024, 12:52
Autor:
TASRTASRpebpeb

Primátor Bratislavy každý týždeň apeluje na zrýchlenie prác. Podľa Matúša Valla sa snažia hľadať kompromis, nechcú tlačiť tak, že zhotoviteľ odíde.

Napriek tomu, že sa na stavbe električkovej trate v bratislavskej Petržalke, v úseku Jungmannova - Janíkov dvor, pracuje, tempo stavebných prác nie je vyhovujúce.

Vallo: Nemáme čo skrývať

Priznal to primátor Bratislavy Matúš Vallo na štvrtkovom kontrolnom dni. Avizuje preto rokovania so zástupcami zhotoviteľa, od ktorých očakáva zrýchlenie prác. Odkazuje, že magistrát nemá čo skrývať.

Vallo: Tempo prác na predĺžení električkovej trate nie je vyhovujúce. Zdroj: TASR

"Netajím, že tempo stavby nie je také, aké by som chcel, aby bolo. Dlhé týždne riešim, aby bolo úplne iné. Moje niekoľkotýždňové úsilie vrcholí tento týždeň," skonštatoval Vallo.

image

Na trati sa nepracuje. Novú električkovú trať v Petržalke nespustia ani o rok, znie z dopravnej komisie

Naďalej zatiaľ podľa neho platí dohoda, ktorú má hlavné mesto so zhotoviteľom, a to, že električka by mala jazdiť do konca roka 2024 a stavba by mala byť dokončená v roku 2025.

Starosta Petržalky Ján Hrčka upozorňoval na nedostatok pracovníkov na stavenisku električky ešte v decembri. V rozhovore pre HN povedal, že ľudí tu počítajú na týždennej báze a je ich tam stále málo. 

Vallova nočná mora

Podľa primátora sa na tom zo strany zhotoviteľa oficiálne nič nemení. Sám však priznal skepsu. "Moja dôvera v to, že sa to naozaj podarí, je v tejto sekunde nízka," poznamenal Vallo.

Napriek tomu, že "cítia oživenie stavby", každý týždeň apelujú na zrýchlenie prác. Podľa primátora sa však snažia hľadať kompromis, nechcú tlačiť tak, že zhotoviteľ odíde.

"Tunel Višňové je moja nočná mora. Nechceme mať Višňové v Bratislave," zdôraznil. Pokuty zatiaľ hlavné mesto neudelilo, urobiť tak podľa neho môže počas celej stavby.

Nepredvídateľné okolnosti

Primátor tiež pripomenul, že jeden z najväčších projektov na území hlavného mesta nie je len o samotnej električkovej trati, ale aj o ďalších stavbách a objektoch vrátane segregovanej cyklotrasy. Súčasťou je napríklad deväť križovatiek či viaceré mostné objekty.

Za zdržaním sú podľa neho aj viaceré nepredvídateľné okolnosti. Jednou z nich je napríklad environmentálna záťaž, skládka rôzneho materiálu, pravdepodobne z čias výstavby Petržalky.

image

Ak mesto nevie garantovať termín pri električke, je to problém, vyhlásil starosta bratislavskej Petržalky

Vykonané boli sondy, čaká sa na rozbory. Likvidáciu zaplatí pravdepodobne mesto. Pod zdržanie sa podpísal aj plánovaný presun protitankového múru, ktorý stojí v ceste električkovej trate a má sa ako pamätihodnosť Bratislavy zachovať. Pri výkopových prácach objavili viackrát aj nevybuchnutú muníciu.    

S výstavbou trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH začala koncom novembra 2021 vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones). Podľa súčasného harmonogramu prác má byť trať vybudovaná do konca septembra 2024.

01 - Modified: 2024-10-30 15:04:53 - Feat.: - Title: Vallo: Robíme všetko pre to, aby bola električková trať v Petržalke hotová do Vianoc 02 - Modified: 2024-10-30 14:08:25 - Feat.: - Title: Robíme všetko pre to, aby bola električková trať hotová v zmluvnom termíne, vyjadril sa Vallo 03 - Modified: 2024-10-31 20:05:03 - Feat.: - Title: Viedeň už od januára 2025 nebude vo svojom mixe využívať ruský plyn. Akou cestou pôjde Bratislava? 04 - Modified: 2024-10-29 14:11:08 - Feat.: - Title: Zatvorené budú viaceré vjazdy. Výstavba električkovej trate v Petržalke si vyžiada ďalšie obmedzenia 05 - Modified: 2024-10-22 07:11:45 - Feat.: - Title: Veľké zmeny v bratislavských uliciach sa odkladajú. Na jar sa bude parkovať po novom v dvoch kľúčových zónach
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
21. november 2024 23:32