Minister školstva, vedy, výskumu a športu Tomáš Drucker. FOTO: TASR/Jaroslav Novák
StoryEditor

Minister Drucker: Reforma na základných školách je najmä o zmene formy vzdelávania

25.12.2023, 09:16
Autor:
TASRTASR

Škola podľa slov ministra v dnešnej dobe nie je výnimočnou studnicou vedomostí a učebnice nie sú jediným zdrojom informácií.

Kurikulárna reforma na základných školách je najmä o zmene formy vzdelávania, obsah sa až tak nemení. Učitelia musia pracovať s deťmi inak ako doteraz. Uviedol to minister školstva, vedy, výskumu a športu Tomáš Drucker (Hlas-SD).

"Obsah sa významným spôsobom nemení, ten sa aktualizuje pravidelne," priblížil Drucker pre TASR s tým, že dôležitosť spočíva v zmene formy vzdelávania, ktorá má pomôcť deťom budovať viac zručností, učiť ich kriticky myslieť a správne triediť informácie.

Predtým vo vyučovaní na ZŠ podľa jeho slov prevládali prednášky a skúšanie. Cieľom kurikulárnej reformy je však zapojiť deti do vzájomnej interakcie a menej ich učiť naspamäť. Medzi sebou by mali posudzovať činnosť a prezentovať námety, aby si pomáhali rozvíjať zručnosti na ďalší rozvoj vo vzdelávaní či v budúcej praxi.

Škola podľa slov Druckera v dnešnej dobe nie je výnimočnou studnicou vedomostí a učebnice nie sú jediným zdrojom informácií.

"S nástupom internetu, s nástupom sociálnych sietí, nových aplikácií, mnohého digitalizovaného obsahu a tak ďalej nájdete všetko," uviedol.

Ako skonštatoval, v dnešnej dobe sú deti vystavené obrovskému sociálnemu prostrediu. Sociálne vzťahy však neprebiehajú len v triedach či vonku a deti väčšinou interagujú prostredníctvom sociálnych sietí s väčšou intenzitou a množstvom kontaktov. Preto je podľa ministra dôležité, aby učiteľ vedel s obsahom v škole zaujať.

"Ide o to, ako sa k danej téme pristupuje a ako sa využíva, aby samotné deti boli zvedavé v tej oblasti, aby si dokázali spájať informácie. Toto je výzva, ktorú však musíme spoločne s učiteľmi zrealizovať, aby sme sa posúvali vpred," zdôraznil. Orientovať sa je preto podľa neho potrebné na ich podporu.

V školskom roku 2023/2024 sa do kurikulárnej reformy zapojilo 39 škôl. Do výzvy na zapájanie nových škôl, ktoré budú v reforme pokračovať v školskom roku 2024/2025, sa zapojilo vyše 400 škôl. Ako skonštatoval minister, očakával ich okolo 150. "Kurikulárna reforma má odozvu v tom, že sa školy hlásia dobrovoľne," dodal Drucker.

01 - Modified: 2024-11-18 23:00:00 - Feat.: - Title: Začleňovanie detí z Ukrajiny do škôl sa konečne začína. Kde môžu plány Druckerovho rezortu naraziť? 02 - Modified: 2024-11-15 18:40:00 - Feat.: - Title: Chcú od žiakov viac pohybu, no telocviční niet. HN hovorili s riaditeľmi škôl, kde cvičia deti v zime 03 - Modified: 2024-11-15 13:12:37 - Feat.: - Title: Pellegrini rozumie požiadavkám školských odborárov, vyzval ku kompromisu pri zvýšení platov 04 - Modified: 2024-11-15 11:32:49 - Feat.: - Title: Drucker je presvedčený, že so školskými odborármi dospejú k dohode. Rozumiem im, vraví 05 - Modified: 2024-11-14 09:25:14 - Feat.: - Title: Mladí vedci „dobili“ Hrad. Festival AMAVET otvoril Týždeň vedy a techniky
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
21. november 2024 09:26