Spoločnosť Home Credit upozorňuje na praktiky podvodníkov počas predvianočných nákupov na internete: "Zákazníkom radíme, aby nakupovali iba v overených e-shopoch, čítali si recenzie na internete alebo dali na odporúčanie známych," uviedol ombudsman klientov Home Credit Miroslav Zborovský.
"Najbezpečnejšie sú platby pri európskych e-shopoch, pretože tieto platby sú zabezpečené silným dvojfaktorovým overením klienta. Takúto ochranu však nemusia mať e-shopy mimo Európy," pokračoval Zborovský.
Podvodníci často využívajú e-maily, ktoré informujú o doručení zásielky. Spoliehajú sa, že si ľudia nechávajú doručiť darčeky kuriérom. Cez zaslaný odkaz žiadajú o vyplnenie údajov o karte či o prístupové údaje do internetového bankovníctva. Podľa Zborovského je znakom falošného e-mailu napríklad nezhodná adresa s poskytovateľom služby, gramatické chyby či neobvyklé tvary slovenského jazyka.
V telefonátoch podvodníci tvrdia, že sú zamestnanci bánk a hrozia údajným zneužitím peňazí. Snažia sa tak presvedčiť ľudí, aby svoje financie previedli na ich účet. Taktiež sú zaznamenané prípady, v ktorých sa podvodníci pod fiktívnou zámienkou napadnutia účtu snažia získať prístupové údaje do internetového bankovníctva.
Najbezpečnejšou formou úhrady platieb sú kreditné a debetné karty. Vhodné je neukladať údaje o platobnej karte v internetovom obchode pre ďalšie nákupy. Odporúča sa neprevádzať peniaze na navrhovaný účet volajúceho, ale overiť si informáciu v banke. Potrebné je tiež neodpovedať na podozrivé e-maily a neklikať na odkazy.
Dobré je pravidelne kontrolovať prehľady transakcií na karte. Obozretnosť pri nákupoch na internete je však dôležitá a v prípade podozrenia na zneužitie karty alebo prihlasovacích údajov do internetového bankovníctva je potrebné kartu ihneď zablokovať a informovať banku.