Všadeprítomné bilbordy s tvárami politických lídrov a ich predvolebnými sľubmi dávajú jasne najavo, že deň, keď pôjdeme k volebným urnám, sa blíži. Predvolebná kampaň už beží zopár mesiacov, no oficiálne sa začala 9. júna, keď predseda parlamentu Boris Kollár vyhlásil termín predčasných volieb.
Kotlebovci sa snažia šokovať reklamným pútačom v Chorvátsku, OĽaNO obieha Slovensko na autách značky Fiat a Smer Roberta Fica zas začal s politickými vystúpeniami pripomínajúcimi televízne galaprogramy. V kampani pretečú milióny eur a je tak namieste otázka, koľko predvolebné kampane vlastne budú stáť, a najmä z akých zdrojov ich strany a hnutia financujú.
Podľa zákona na ňu politické strany môžu minúť najviac tri milióny eur. Väčšie strany si túto sumu vedia zabezpečiť z príspevkov od štátu, nové politické subjekty sa musia spoliehať na príspevky od dobrovoľníkov. Tento rok však dostanú reálne o približne tretinu nižší príspevok, keďže voľby sa konajú skôr. Podľa súčtu výdavkov na všetkých transparentných účtoch minuli strany 42 dní pred voľbami už vyše 11 miliónov eur. Kampaň zjavne naberá na obrátkach, po prvých dvoch týždňoch to bolo len 2,4 milióna eur.
Menej transparentná kampaň
Transparency International Slovensko, ktoré takisto pozorne sleduje dianie okolo kampaní, uvádza, že doteraz im žiadna oslovená strana nepotvrdila plán vyčerpať celý trojmiliónový limit. „My však očakávame, že viaceré sa k nemu priblížia,...
Zostáva vám 85% na dočítanie.