Primátor Bratislavy Ivo NesrovnalTASR/Dano Veselský
StoryEditor

Doprava v Bratislave kolabuje. Nesrovnal žiada štát o posilnenie spojov

19.04.2017, 16:30
Autor:
TASRTASR
Hlavné mesto v čase špičky bojuje s dopravou. Rekonštrukcia D1 ešte ani poriadne nezačala, upozorňuje primátor Bratislavy.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal požiada ministerstvo dopravy a Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK) o čo najskoršie posilnenie vlakových spojov z okolitých miest do bratislavských železničných staníc.

"Hoci sa rekonštrukcia diaľnice D1 ešte ani poriadne nezačala a rovnako sa nezačala výstavba obchvatu a R7, už dnes doprava v špičke kolabuje," vysvetlil dôvod svojej žiadosti primátor na sociálnej sieti.

Posilnená železničná doprava dáva podľa jeho slov ľuďom dochádzajúcim do Bratislavy ekonomickú i ekologickú alternatívu a výrazne pomôže aj doprave v meste. "My, samozrejme, okamžite posilníme dotknuté spoje MHD, aby boli prestupy čo najpohodlnejšie a najrýchlejšie," podotkol Nesrovnal.

Primátor zareagoval aj na minulotýždňovú obhliadku 50 kilometrov železničných tratí v Bratislave vedeniami spoločností ZSSK a Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR).

"Veríme, že práve koľajová doprava by mohla pomôcť k riešeniu dopravnej situácie, ktorá dnes v Bratislave je a ktorá sa možno trošku zhorší v súvislosti s výstavbou obchvatu D4 a R7," povedal minulý týždeň generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

Ako podotkol, radi by odľahčili bratislavské mosty a využili koľaje vedúce na stanicu Petržalka. V spolupráci s ministerstvom dopravy analyzujú možnosť realizovať prepojenie Senca s Petržalkou s možnosťou novej stanice na Bosákovej ulici alebo pri Digital Parku/Auparku v Bratislave. Ďalšou možnosťou je podľa ZSSK zvýšenie intenzity využitia stanice Bratislava-Nové Mesto a posilnenie spojov, ktoré sem smerujú od Trnavy a z Malaciek. 

"Aktuálne spolu so železnicami riešime komplexnú štúdiu o železničnom uzle Bratislava, ktorá bude podkladom pre rozvoj železničnej dopravy v celom meste," povedal bratislavský primátor.

Štúdia by mala dať odpoveď aj na to, či v budúcnosti vznikne na bratislavskom Trnavskom mýte vlaková stanica Filiálka. ŽSR a ZSSK si však jej vznik vedia predstaviť.

Zámer odľahčiť cestnú dopravu v Bratislave a okolí prostredníctvom koľajovej dopravy schvaľuje aj predseda Inštitútu verejnej dopravy Marek Modranský.

"Ak si porovnáme dopravný koridor, kde potrebujeme prepraviť 50.000 osôb za hodinu v jednom smere: keby všetci šli autami, potrebujeme až 175 metrov širokú cestu, keby cestovali autobusmi - 35 metrov širokú cestu, a ak vlakom, deväťmetrový koridor. Tento zámer je práve o tom neobjavenom priestore, ktorý je tu k dispozícii a môžeme ho v budúcnosti využiť," podotkol.

01 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Obnova bratislavskej kalvárie: To, čo sa komunisti snažili zlikvidovať, sa dočkalo úchvatného vzkriesenia 02 - Modified: 2024-11-21 15:27:21 - Feat.: - Title: Električková trať v Petržalke bude mať plynulé financovanie 03 - Modified: 2024-11-21 10:50:03 - Feat.: - Title: Bratislavské mestské zastupiteľstvo schválilo nový postup pri vymáhaní vybraných pohľadávok 04 - Modified: 2024-11-16 12:38:24 - Feat.: - Title: Podujatia 17. novembra v Bratislave môžu priniesť obmedzenia v doprave 05 - Modified: 2024-11-10 11:35:08 - Feat.: - Title: Developer pokračuje v obnove OD Dunaj a Domu odievania. Hotová má byť koncom budúceho roka
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
22. november 2024 08:34