Posledný otázny úsek na diaľnici D1 Turany - Hubová nemá stále určenú trasu, kadiaľ by mal viesť. Ide pritom o jediný úsek na diaľnici D1 do Košíc, ktorý sa ešte nestavia alebo nesúťaží.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) totiž stále čaká na správu EIA k tejto časti diaľnici, ktorá posudzuje jej vplyv na životné prostredie. Potom ju odovzdá rezortu životného prostredia. "Ministerstvo životného prostredia následne vydá záverečné stanovisko, ktoré určí ďalší postup," uviedla pre TASR hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Pri diaľnici sa spomína ako možný buď povrchový variant, alebo variant s tunelom Korbeľka. V prípade, že by sa štát rozhodol pre tunelový variant, termíny na výstavbu cesty by sa mohli oddialiť.
Túto časť diaľnice pri Martine pritom už roky sprevádzajú komplikácie. Pôvodne bol na úsek zvolený povrchový variant s tunelmi Rojkov a Havran. Mimovládne organizácie však spochybnili posúdenie vplyvu stavby na územia Natura 2000.
Európska komisia preto v roku 2010 neodobrila financovanie výstavby tejto časti diaľnice cez takzvané projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty) Európskou investičnou bankou, ktoré plánovala prvá vláda Roberta Fica.
Súhlas EK dostala diaľnica až koncom roka 2012. Brusel prijal opatrenia Slovenska, ktoré mali zmierniť dopady diaľnice na životné prostredie. Na jar 2013 sa však na trase budúcej diaľnice pri obci Šútovo zosunula pôda. Tak sa opäť spustilo environmentálne posudzovanie nového trasovania diaľnice, ktoré prebieha doteraz.