Dvanásť miliónov eur. Toľko stála parlamentné strany vstupenka do Národnej rady. Vyplýva to z vyúčtovania kampane jednotlivých strán, ktoré v stredu zverejnilo ministerstvo vnútra na svojich webových stránkach.
Prekvapením je strana TIP. Mimoparlamentná strana, ktorej likvidáciu začiatkom apríla ohlásil jej predseda Tomáš Hudec, vložila do úsilia zapáčiť sa voličom 947-tisíc eur. Vo voľbách získala 0,72 percenta.
Najviac minul Smer
Hlbšie do vrecka siahol aj bývalý člen SaS Juraj Miškov. Jeho nová strana Skok, ktorá získala vo voľbách 0,83 percenta, investovala do kampane 1,2 milióna eur. Pred voľbami nešetril ani ďalší neúspešný subjekt - Šanca.
Do volebného zisku 0,25 percenta vložila takmer 850-tisic eur. Zákon povoľuje minúť na predvolebnú kampaň maximálne tri milióny eur. Podľa oficiálnych dokumentov túto hranicu neprekročila žiadna strana.
Najviac sa k nej priblížil Smer-SD. Podporu vyše 737-tisíc voličov si získal za 2,97 milióna eur. Spomedzi parlamentných strán do nej najmenej investovali kotlebovci. Strana oficiálne vložila len 1 050 eur do reklamného polepu vozidiel.
Členovia a sympatizanti však v rámci samostatnej kampane investovali do zviditeľnenia ďalších 46-tisíc eur.
KDH "vyhodilo" vyše milión
Na predvolebných kortešačkách nešetrili ani strany, ktoré zostali tesne pred bránami parlamentu.
Napriek tomu, že kresťanskí demokrati urobili kampaň za vyše 1,5 milióna eur, lavice Národnej rady im napokon ušli o šesť stotín percenta. Strana sa tak dostala mimo parlamentu prvý raz od svojho vzniku v roku 1990.
Niekoľkostotisícová kampaň nezachránila ani Maďarov z SMK - investovaných 625-tisíc im prinieslo len 4,04 percenta, a tak ostávajú mimo vysokej politiky už v treťom volebnom období po sebe.