Nová letná plaváreň v Trenčíne bude definitívne bez vody aj tento rok. Na dnešnom zasadnutí mestského zastupiteľstva to oznámil primátor mesta Richard Rybníček. Pôvodná letná plaváreň padla na úkor modernizácie železničnej trate. Novú ešte bývalé vedenie postavilo v roku 2010 v rekreačnom areáli Ostrov, ale bez prívodu vody.
Na dotiahnutie inžinierskych sieti je nevyhnutná rekonštrukcia mosta, ktorý na Ostrov vedie. Podľa aktuálneho vyjadrenia železníc je v omnoho horšom stave, ako sa predpokladalo a namiesto dvoch mesiacov bude jeho prestavba trvať sedem mesiacov. Preto je jasné, že aj keby mesto sprevádzkovalo samotnú plaváreň, potrebné siete nie je možné do leta na ňu dotiahnuť.
“Chcem sa ospravedlniť obyvateľom mesta za nesprávne informácie, ktoré som vlani poskytol. Ako mesto sme si všetky povinnosti splnili. Opäť sa však ukázalo, že niektoré veci sa nedajú ovplyvniť. V rámci modernizácie železnice v meste to zažívame ako na bežiacom páse,” povedal pred poslancami Rybníček. Viceprimátor mesta Ján Forgáč ho doplnil, že termín spustenia novej letnej plavárne vychádzal zo zmluvy, ktorú podpísali so ŽSR. “Termín bol zmluvne deklarovaný. Samozrejme žiadna zmluva nemôže zmeniť realitu a okolnosti, ktoré sú objektívne.”
V Trenčíne sa tretí rok za stovky miliónov eur modernizuje železničná trať. Najvážnejším zásahom je úprava profilu trate a vybudovanie nového železničného mosta, ktorý umožní vlakom používať rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Pre vyrovnanie trate v meste sa museli presídliť rodiny z 30 domov, v ceste stála aj takmer 80-ročná pôvodná plaváreň, ktorú zbúrali koncom roka 2013. Železnice ju od mesta kúpili ešte v roku 2006 za 4,3 milióna eur.
Bývalé vedenie mesta sa rozhodlo novú postaviť o niekoľko sto metrov ďalej v rekreačnej zóne Ostrov pri Váhu. Dobudovali ju pred komunálnymi voľbami v roku 2010. Nové vedenie mesta následne zistilo, že k nej nevedie voda ani kanalizácia. Vtedy nastupujúci primátor Richard Rybníček stavbu nazval “potemkinovskou dedinou” a absolútnym manažérskym zlyhaním jeho predchodcu. V roku 2013 sa mestu podarilo vyrokovať, že železnice v rámci modernizácie trate v meste zaplatia navyše tzv. Malú stavbu za 7,8 milióna eur, pričom väčšinu investujú na dotiahnutie sietí a rozšírenie a nutnú rekonštrukciu mosta na Ostrov. Samotná plaváreň mesto doposiaľ stála vyše sedem miliónov eur.
“Ak sa nevyskytnú na stavbe ďalšie nepredvídateľné skutočnosti, predpokladaný čas výstavby je naplánovaný na sedem mesiacov,” potvrdila hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková. Mesto ešte pred týmto zistením vyčlenilo 160-tisíc eur na potrebné úpravy na chátrajúcej plavárni na jej spustenie.