Podľa poisťovní najviac fiktívnych výkonov vykazujú nemocniční lekári a špecialisti. Prečo to tak podľa vás je?
Otázka je, čo je fiktívny výkon. Zdravotné poisťovne totiž často nepreplatia adekvátne podanú liečbu a zdôvodnia to napríklad tým, že sa mal daný výkon spraviť inak.
Štátna poisťovňa eviduje prípad, keď bol pacient akože hospitalizovaný, no v skutočnosti vtedy nebol ani na Slovensku.
Toto však podľa mňa nie je problém lekára. Kto by to spravil a prečo? Neviem si predstaviť, akú by mal motiváciu. Toto sa skôr podľa mňa deje na úrovni manažmentu. Otázka je tiež, či sa niečo také dialo v štátnom, alebo v súkromnom zariadení. My máme totiž v štátnych nemocniciach skôr problém s tým, že nemôžeme prijímať pacientov kvôli mesačným limitom.
Ako hodnotíte revíznu činnosť poisťovní?
Z pohľadu lekára nemocnice to vnímam tak, že kontrolóri majú stanovený istý finančný objem, ktorý musia v danom mesiaci ušetriť a tomu prispôsobia kontrolu. Naozaj to budí taký dojem, lebo tie veci, ktoré nám vyčítajú, sú skôr administratívneho charakteru, ako napríklad, že niekde chýbal zápis alebo bola zle vypísaná prepúšťacia správa.
Doplácajú na to pacienti?
V prvom kroku sa ich to netýka, lebo poistenec musí byť zo zákona ošetrený, či nám to poisťovňa preplatí alebo nie. Pocítiť to môže až sekundárne, keď sa nemocnica zadlží a nemá dosť peňazí na poskytovanie adekvátnej starostlivosti.