Štátne inštitúcie a podniky, ale aj mestá, obce a vyššie územné celky nebudú mať zákonom určený cenový limit pri nákupe služobného auta. Plénum NR SR totiž nepodporilo novelu zákona o cenách z dielne SaS, ktorá stanovovala cenový strop na úrovni 40.000 eur. Liberáli takto chceli zamedziť nehospodárnemu nakladaniu s finančnými prostriedkami.
V SaS sú presvedčení, že osobné motorové vozidlo je v prvom rade spotrebným tovarom určeným na plnenie každodenných úloh, "pričom tento prvoradý účel možno v plnej miere dosiahnuť aj pri dodržaní limitu 40.000 eur". Podľa ich slov táto cena zohľadňuje nielen skutočnosť, že auto by malo zodpovedať spoločenskému statusu zastávanej funkcie, ale aj skutočnosť, že jeho cena by mala rešpektovať aj možnosti štátneho rozpočtu a životnú úroveň väčšiny obyvateľstva. Autori novely Richard Sulík a Ľubomír Galko vysvetľovali, že limit na úrovni 40.000 eur je kompromisný a ústretový s cieľom získať podporu väčšiny poslancov NR SR.
Limit ale nemal platiť vždy, ministerstvo financií malo podľa novely dostať možnosť udeliť výnimku v niektorých špecifických prípadoch, keď je to nevyhnutné. Malo ísť o prípady, ako ochrana bezpečnosti štátu a štátom chránených záujmov, ochrana ústavných činiteľov či ochrana verejného poriadku.
Otázka cenových limitov na limuzíny bola aj predmetom referenda z roku 2010, ktoré bolo pre nízku účasť neplatné. SaS sa vtedy ľudí pýtala, či súhlasia s tým, aby štátne inštitúcie nesmeli kupovať autá nad hodnotu 40.000 eur.