Prvé verejno-súkromné partnerstvo, ktorého výsledkom má byť 75 kilometrov diaľnic medzi Martinom a Ružomberkom a medzi Popradom a Prešovom, prilákalo šesť konzorcií. Názvy prihlásených firiem ministerstvo dopravy prezradiť nechcelo. Hospodárskym novinám však v minulosti potvrdili záujem takmer všetky stavebné firmy, ktoré na Slovensku stavajú cesty.
Kto chce stavať
Ozvali sa aj domáce banky a zahraničné stavebno–investičné firmy, ktoré sa orientujú prioritne na projekty verejno-súkromného partnerstva a na Slovensku doteraz nepodnikali.
O tom, koľko z týchto firiem sa nakoniec „vzdalo bez boja“, rozhodne aj skutočnosť, či firmy posielali žiadosti individuálne alebo spolu - v rámci konzorcií.
„Podľa mojich informácií, ktoré zatiaľ nie sú potvrdené, sú medzi nimi silné konzorciá, ktoré majú s projektmi verejno–súkromného partnerstva bohaté skúsenosti. Preto si myslím, že konkurencia v tejto súťaži bude dostatočne silná,“ povedal riaditeľ výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák.
Prvý adept
Ministerstvo dnes nevedelo povedať, kedy poskytne bližšie informácie. O podaní žiadosti zatiaľ informovala len stavebná firma Skanska.
"Áno, ponuku sme dnes podali. Konzorcium tvoria naša sesterská švédska spoločnosť Skanska Infrastructure Development a francúzska spoločnosť Vinci. Vzľadom k tomu, že tento proces je naozaj na začiatku, a jedná sa o "predkvalifikáciu" budeme čakať, ako sa bude vyvíjať," povedala hovorkyňa spoločnosti Skanska Magdaléna Dobišová.
|
Viac o téme nájdete v stredajších Hospodárskych novinách. |