V úrade ste len pár týždňov, viete už teraz, čo je najväčším problémom podniku?
Ide o dve veľké oblasti, ktoré vnímam ako výzvy pre nový manažment. Prvou je oblasť hospodárnosti výdavkov a investícií a s tým súvisí aj skutočné súťaženie o zákazky v SEPS-e. Tá druhá ma prekvapila už pred nástupom, tým, že som mal možnosť pracovať ako poradca, a to je budúcnosť našich personálnych kapacít. Máme skvelých odborníkov, ktorí pracujú vo firme desiatky rokov, akurát výška priemerného veku je medzi 46 až 47 rokov. To pre mňa ako manažéra znamená, že nás čaká v nasledujúcich dvoch rokoch celkom významná generačná obmena. Máme veľký počet ľudí, ktorí buď tento, alebo budúci rok dosahujú dôchodkový vek. Obmena zamestnancov bola doteraz relatívne nízka, takže výzva bude v ľudských kapacitách. Teda zabezpečiť nasledovníkov.
Plánujete zoštíhľovať organizačnú štruktúru, toto s tým nejako súvisí?
O zoštíhľovaní by som veľmi nechcel hovoriť, pretože to evokuje, že automaticky idete redukovať stav, ale zvýšiť efektivitu SEPS je jedným z našich hlavných cieľov. Naša rezerva je pomer medzi počtom vedúcich pracovníkov a počtom ich podriadených. Ten pomer, v angličtine ratio, je veľmi nízky, vychádza to niekde na 4,5. Z mojej skúsenosti má jeden manažér tím optimálne s ôsmimi až desiatimi ľuďmi. Čiže ak by som teraz vedel potvrdiť jednu z oblastí, kde príde k zmenám, je to zefektívnenie riadiacej štruktúry. To však neznamená, že títo ľudia prídu automaticky o miesto. Už po pár týždňoch vidíme oblasti, kde budeme musieť pridať ľudí a expertov, či už je to v oblasti projektového riadenia, alebo rozpočtovania v rámci úseku investícií. Aby sme vedeli zákazky, ktoré poputujú do interného alebo verejného obstarávania, chystať u nás doma, nie v kancelárii svojich dodávateľov. To, čo očakávam od svojich kolegov v rámci predstavenstva a vedenia firmy, je, že spolu so svojimi manažérmi v priebehu nasledujúcich týždňov urobia podrobnú analýzu, teda audit ľudských zdrojov.
Čo od auditu očakávate?
Mal by odpovedať na niekoľko otázok. Prvá, či je dané oddelenie nastavené efektívne, aby dosahovalo výsledky v rámci svojej pôsobnosti a vo vzťahu k zvyšku firmy.
Ten druhý krok je pozrieť sa na ľudí, ktorých máme, či robia veci správne. Nie je to iba...
Zostáva vám 85% na dočítanie.