Najmladšie deti sa vracajú do škôl. Podľa psychologičky Lindy Klein majú za sebou náročné obdobie.
"To, ako prežili izoláciu záleží od ich temperamentu, osobnosti aj rodinnej pohody. Najmenšie deti nemuseli toto obdobie stráviť zle, mohlo byť naplnené aktivitami, ktoré si bude dieťa pamätať," vyhlásila Klein v HNtelevízii.
Staršie deti to podľa nej môžu vnímať ako niečo výnimočné. "Je to pre nich zážitok, tešia sa, že to prežili, zvládli. Ale zvládajú to paradoxne najhoršie, chýbajú im rovesníci, kamaráti. Izolácia môže byť pre nich omnoho náročnejšia."
Ako deti zvládli dištančné vzdelávanie? Prídu do školy s rozdielnymi vedomosťami? "Ministerstvo školstva odporúča rozvíjanie emocionality alebo scelenie kolektívu, to považujem za veľmi pozitívne."
Nebezpečnejšie by bolo, keby im učitelia dokazovali, čo všetko sa doma nenaučili a čo nevedia, myslí si psychologička.
"Učitelia musia dať deťom priestor, aby si vymenili zážitky, aby hovorili o tom, čo prežili," odporúča Klein.
Koronavírus a Covid - 19
- Mapa šírenia koronavírusu na Slovensku
- Aktuálne informácie o koronavíruse
- Interaktívna mapa koronavírusu vo svete
- Všetko dôležite o ochorení Covid - 19