Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) sú v prípade potreby pripravené konať a na trati Žilina – Rajec uskutočniť opatrenia, ktoré by zvýšili jej kapacitu. Uviedol to hovorca ŽSR Michal Lukáč. Práve na tejto trati aktuálne začína Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR proces výberu vlakového dopravcu.
Súčasný technický stav trate Žilina – Rajec podľa ŽSR postačuje aktuálnemu počtu vlakov, ktoré na trati jazdia. Kapacita trate umožňuje na trati viesť pravidelný jednohodinový interval osobných vlakov, a to buď vyhýbaním sa (križovaním) vlakov v stanici Lietavská Lúčka alebo Bytčica.
"Pre skrátenie prestojov vlakov v staniciach pri križovaní sú ŽSR pripravené v stanici Bytčica alebo Lietavská Lúčka zabezpečiť automatizované prehadzovanie výhybiek. Prestoje vlakov by sa skrátili z dnešných sedem až desať minút približne na štyri minúty," poznamenal Lukáč.
Ak sa rezort dopravy a Žilinský samosprávny kraj ako objednávatelia osobnej železničnej dopravy dohodnú, že na trati plánujú posilniť dopravu a vypravovať osobné vlaky každých 30 minút, ŽSR sú podľa slov hovorcu pripravené investovať do úpravy technických zariadení.
Tým by sa malo umožniť zvýšenie kapacity trate. V rámci úprav by došlo k obnoveniu výhybne pre križovanie vlakov v Konskej a zavedeniu diaľkového riadenia dopravy na trati.
"Kľúčová je tiež spolupráca rezortu dopravy a samosprávneho kraja, a to najmä v oblasti odstránenia súbehu autobusovej a vlakovej dopravy. ŽSR jednoznačne preferujú vlakovú dopravu ako ekologickejšiu a efektívnejšiu alternatívu," zdôraznil Lukáč.