Žiadne milióny, kandidáti na prezidenta minuli pred prvým kolom síce stovky tisíc eur, rekordy v najdrahšej kampani v histórii krajiny však nepadali. Na bilbordy, letáky či stretnutia s občanmi v teréne minuli 15 kandidáti viac ako 2,7 milióna eur. Keďže k volebným urnám prišli dva milióny voličov, jeden vhodený hlas tak vyšiel na 1,30 eura.
Najdrahšia kampaň sa nekoná
Počas kampane pritom kandidáti nemôžu prekročiť zákonom stanovenú hranicu 500-tisíc eur. Tá tu pritom nebola vždy, zákon sa menil pred 10 rokmi a prvý, kto si musel ustrážiť svoje financie, boli Ivan Gašparovič a Iveta Radičová počas prezidentských volieb v roku 2009. Práve vtedy sa do zákona stanovila finančná hranica. „Nebolo to limitované a každý mohol minúť, koľko zohnal, od nikoho sa to nevyžadovalo,“ vysvetľuje pôvodný spôsob propagácie kandidáto...
Zostáva vám 85% na dočítanie.