Jazdíte na staršom alebo dieselovom aute? Z centier slovenských miest ich chce vyhnať Akčný plán na rozvoj elektromobility z dielne rezortu hospodárstva, ktorý v stredu schválila vláda. V ňom medzi opatrenia zaradila aj cieľ zaviesť nízkoemisné zóny v mestách už od 30. júna 2019. Samotné mestá však považujú túto ambíciu za nereálnu. Dôvod? Dodržiavanie obmedzení nevedia kontrolovať.
Žilina neuspela
Ako prvé mesto na Slovensku chcela staré autá z centra vyhnať Žilina už pred dvoma rokmi. Z centra mesta mali byť vylúčené autá nespĺňajúce ani emisnú normu Euro 3, teda všetky vozidlá vyrobené pred rokom 2000. Návrh sa však stretol s komplikáciami pri uvedení do praxe a napokon mesto iniciatívu stiahlo. Mali totiž problém dodržiavanie vstupu kontrolovať. „S vyhlásením nízkoemisných zón na území mesta Žilina momentálne nepočítame,“ vyjadril sa pre HN Ľuboš Slebodník, vedúci oddelenia mobility mesta Žilina. Znovuzavedenie nízkoemisných zón pripustil Slebodník jedine v prípade novelizácie zákona o obecnej polícii, ktorá umožní policajtom prístup k databáze vozidiel, kde by sa jednoducho dala overiť emisná norma vozidla ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.