Financovanie kampane kandidáta na starostu bratislavského Starého Mesta Martina Borguľu vyvoláva pochybnosti. Oficiálne minul na kampaň zatiaľ vyše 20-tisíc eur. Z jeho transparentného účtu išla táto suma jedinému príjemcovi, ktorým je firma Slovunit. Podľa výpisu z obchodného registra bol Martin Borguľa predsedom predstavenstva v tejto firme do roku 2015. Dnes je ním jeho brat Michal, informuje portál Glob.
Rodinná firma Slovunit nakúpila v rámci predvolebnej kampane Borguľovi napríklad reklamné nosiče. Koľko za ne Slovunit zaplatil reklamnej spoločnosti, ale z transparentného účtu nie je známe. Zároveň tieto reklamné nosiče boli viditeľné v meste niekoľko dní predtým, než vôbec peniaze z transparentného účtu Borguľu odišli k firme Slovunit.
Z transparentného účtu taktiež nie je známe, aké platby boli realizované za propagovanie jeho oficiálnych stránok na sociálnych sieťach. Pred viac ako mesiacom sa navyše na Facebooku objavilo niekoľko stránok, ktoré plateným obsahom cielia na obyvateľov Starého Mesta. Kto platí túto kampaň, nie je zrejmé. Vyvstáva tak podozrenie, či nejde o porušenie zákona o volebnej kampani.
Zákon o volebnej kampani myslí na to, že kampane a antikampane nevedú nutne len samotní kandidáti, ale aj ďalší ľudia, firmy, organizácie či neziskovky. Každá tretia strana, ktorá sa chce zapojiť do kampane, podlieha podobným pravidlám, ako keby išlo o kandidáta.
V prípade, ak prostriedky nejdú cez transparentný účet, ako v prípade Borguľu, je ťažké vypátrať či overiť ich pôvod. Bývalý člen Smeru tak využíva dieru v zákone podobne ako v minulosti prezident Andrej Kiska. Rovnako ako Kiska tak bude musieť Borguľa vysvetliť, či existuje zmluva medzi ním a firmou Slovunit, či si to táto firma premietne do hospodárskeho zisku a koľko si účtuje za samotné vedenie kampane, upozorňuje spravodajský portál.