StoryEditor

Rektor STU, riaditelia škôl aj experti hodnotia Gröhlinga. Ako obstál? (veľká anketa)

20.12.2021, 23:00
Minister Branislav Gröhling tento rok presadil niekoľko zmien a zákonov, odborníci však kritizujú jeho prístup k výučbe cez druhú vlnu.

Oproti svojim predchodcom je v nevýhode. Prácu ministra školstva Branislava Gröhlinga totiž už druhý rok sprevádzala pandémia. Najdôležitejšou súčasťou jeho agendy bolo nastavenie výučby v zhoršujúcej sa situácii.

Potom sa musel zaoberať tým, ako sa vyrovnať s negatívnymi dosahmi. Popri tom sa venoval príprave a schvaľovaniu kľúčových školských zákonov. HN sa pýtali aktérov zo školstva, ako hodnotia pôsobenie ministra Gröhlinga a opatrenia, ktoré v roku 2021 priniesol.

Radoslav Štefančík, politológ

Branislav Gröhling je jeden z tých slabších ministrov Hegerovej vlády a spomedzi nominantov SaS ten najslabší. Pri niektorých témach, najmä pri otázkach k novelizácii vysokoškolského zákona, pôsobí značne nekompetentne.

Medzi vysokoškolskými učiteľmi nemá žiadnu autoritu. Ak sa k niečomu rád vyjadruje, je to téma škôlok, maximálne vyučovania na prvom stupni základných škôl.

V každom prípade je to jeden z tých ministrov, ktorého pôsobenie vyvoláva nepokoje určitej skupiny obyvateľstva, v tomto prípade vysokoškolských a stredoškolských učiteľov, ako aj študentov.

Pozitívne hodnotím, že žiaci na základných školách majú možnosť absolvovať antigénové testy. Otázny je, samozrejme, celkový efekt, keďže práve základné a stredné školy boli pred lockdownom ohniskami nákazy aktuálnej pandemickej vlny.

Oliver Moravčík, rektor STU

Pozitívne som vnímal snahu ministra prichádzať s opatreniami, ktoré v pandemickej situácii udržia deti čo najviac v škole. Z pohľadu vysokých škôl musím byť skôr kritický.

Predložená novela vysokoškolského zákona, spôsob jej prípravy a najmä komunikácia s tými, ktorých sa týka, boli zo strany ministerstva nekoncepčné, nenáležité až nedôstojné.

Pánu ministrovi si preto do budúcnosti dovolím poradiť, aby zvolil konštruktívnejší prístup formou dialógu s reprezentáciami vysokých škôl, vrátane väčšej ochoty načúvať argumentom ľudí z vysokoškolského prostredia.

Michal Rehúš, analytik Centra vzdelávacích analýz

Pozitívne je, že sa presadil prenos kompetencií z ministerstva vnútra na ministerstvo školstva. To bol problém, ktorý sa dávnejšie zakotvil. Tým pádom ministerstvo nemalo kontrolu nad riadením a financovaním niektorých škôl. Dlhé roky sa po tom volalo. Chceli to mnohí odborníci a aktéri v školstve.

Pozitívne vnímam aj to, že sa zaviedla povinná dochádzka do materských škôl pre deti od...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-12-01 14:22:16 - Feat.: 0 - Title: Mikas reaguje na Gröhlinga: Školy by mali čo najskôr prejsť na dištančnú formu vzdelávania 02 - Modified: 2021-12-03 13:03:05 - Feat.: 0 - Title: Deti zostanú doma v takmer 30-tke okresov. Pozrite si, kde hygienici zatvorili školy 03 - Modified: 2021-12-05 22:08:22 - Feat.: 0 - Title: Riaditeľka školy pre HN: Nemali sme do toho miešať politiku. Chýba odvaha urobiť nepopulárne opatrenia
01 - Modified: 2024-11-05 12:45:32 - Feat.: - Title: Susko robí realitný biznis s budovami súdov, tvrdí SaS 02 - Modified: 2024-11-04 11:56:26 - Feat.: - Title: Fico neinformoval verejnosť o návšteve Číny. Jeho rozhodnutia teraz môžu poškodiť Slovensko, upozorňuje SaS 03 - Modified: 2024-11-02 10:50:49 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: Čo koaličnú partiu ťahá ku dnu 04 - Modified: 2024-10-31 14:46:35 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: Čo koaličnú partiu ťahá ku dnu 05 - Modified: 2024-10-30 13:48:26 - Feat.: - Title: Cigánikovej sa nepáčia protesty odborárov. Šaškovi drží palce, aby sa im postavil
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
05. november 2024 15:07