StoryEditor

Štartuje lov nových poistencov

30.03.2007, 00:00
Zdravotné poisťovne sa pripravujú na lov nových poistencov. Reklamnú kampaň od budúceho týždňa štartuje napríklad Spoločná zdravotná poisťovňa, ktorá vlani prišla o desiatky tisíc klientov.

Zdravotné poisťovne sa pripravujú na lov nových poistencov. Reklamnú kampaň od budúceho týždňa štartuje napríklad Spoločná zdravotná poisťovňa, ktorá vlani prišla o desiatky tisíc klientov. "Naším cieľom je zvýšiť počet poistencov minimálne na úroveň minulého roka," vysvetľuje hovorca poisťovne Marek Brezničan. Na získanie nových klientov chce štátna poisťovňa využiť reklamu v tlači i v elektronických médiách. "Už sme začali s akciami zameranými na podporu prevencie." Väčšina súkromných poisťovní sa chce sústrediť na udržanie súčasných poistencov - práve na nich zamerajú aj svoje aktivity. Na zmenu poisťovne majú ľudia čas do konca septembra.
Stop pre finančné dary
Po prešľapoch v minulom roku, keď tisícky klientov zmenili poisťovňu bez toho, aby o tom vedeli, by sa už situácia nemala zopakovať. Nový zákon obmedzil možnosti poisťovní - peňažné poukážky za prestup tak nahradia špeciálne produkty, externých dílerov zamestnanci poisťovní. "Už nespolupracujeme s ľuďmi, ktorí nás zastupovali," zdôrazňuje hovorca Európskej zdravotnej poisťovne Maroš Sýkora. Aj ona chce zvýšiť počet svojich klientov. Nepôjde však cestou klasických bilbordov. "Chceme zlepšiť starostlivosť".
Mamograf do pár dní
Nové stratégie volia aj ďalšie poisťovne. Dôvera napríklad odštartovala projekt Mamograf - svojim klientkam nad 40 rokov ponúka mamografické vyšetrenie prsníkov do 15 dní. Čakacie lehoty sú dnes pritom niekoľko mesiacov. "Tento rok by sme chceli pripraviť ešte dva či tri podobné projekty," hovorí generálny riaditeľ Dôvery Patrik Mozola. Nie forma, ale obsah je dôležitý - tvrdí v prípade zdravotných poisťovní reklamný expert Michal Ruttkay. Ľudia sú totiž podľa neho nastavení na výhody.
Na praktiky zdravotných poisťovní si po vlaňajších skúsenostiach lepšie posvieti aj Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou - od apríla zintenzívni dohľad nad kampaňami. "Budeme sledovať, či poisťovne neposkytujú zavádzajúce informácie alebo neponúkajú výhody, ktoré nemôžu splniť," vysvetľuje hovorkyňa úradu Annamária Higginsová.

Presuny poistencov medzi poisťovňami

 

Zmena

Stav k 1. januáru 2007

Podiel na trhu k 1. januáru

VšZP -434345 2,97 55,96
Dôvera 5768 0,76 14,32
SZP -81564 0,6 11,29
Union 462460 0,46 8,68
Apollo -26924 0,45 8,4
EZP 74607 0,07 1,35
zdroj: ZZP SR

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
15. november 2024 02:18