Do kín prichádza Prvý Fakt Veľký Letný Trhák tohtoročnej sezóny. Spider-Man 3. Celosvetová premiéra je naplánovaná na 3. mája vrátane Slovenska. Veru, keď už je tá globalizácia, nech z nej aspoň niečo máme. Za otcu materi hodných dvestopäťdesiat miliónov dolárov nakrútený kus musí byť hitom. Veľkým, lebo inak sa ani len nezaplatí a bude zle. Sotva odrastený tínedžer v pavúčom kostýme bude na chvíľku opäť všade.
Naša, s popkultúrou v jej najmarkantnejších prejavoch dosiaľ len nežne koketujúca domovina zostane relatívne nepoznamenaná. Ale tam vonku bude tak mesiac peklo. Vypukne organizovaný a jemne manipulovaný ošiaľ smerujúci k tomu, aby Spider-Man 3 priniesol čo najvyššie zisky. Na globálnom trhu je už soundtrack. Pre tých, čo chcú Spider-Mana počúvať literárny prepis filmu, pre gramotných ďalších sedemnásť kníh so slovkom Spider-Man 3 v názve. Nebudú chýbať videohry, od Xboxu 360 až k Nintendu DS, samozrejme, komiksy a akčné figúrky. Najlepšie v limitovaných sériách, aby mal zákazník pocit, že sa mu nemusia ujsť. A ďalšie, možné i zdanlivo nemožné produkty, od posteľnej bielizne až k detským menu vo fast foodoch.
Chvíľku to bude vyzerať, akoby sa Spider-Man 3 stal synonymom dobrého predaja. A najkrajšie na tom bude, že nikde sa neobjaví ani slovko o kvalite samotného filmu. Zopár recenzentov si možno schuti zanadáva, ale to bude asi tak všetko. Lebo v tomto prípade je kvalita kritériom, ktoré sa v marketingových plánoch neobjavuje. Nakupujúci dav na kvalitu nehľadí a jediné riziko, ktorému bude Spider-Man 3 čeliť, je únava. Únava z kampane, ktorá bude všade a bude potenciálnych zákazníkov presviedčať, že sa deje čosi výnimočné. Nedeje a raz na to príde aj dav, hoci jeho pamäť je mimoriadne krátka. A potom sa to zrúti, možno ešte nie so Spider-Manom 3, ale zrúti, čoskoro. Lebo napriek všetkému v popkultúre stále platí, že skutočne veľké fenomény sa budujú zdola a nekončia vo výpredajoch.
StoryEditor