Bratislavský primátor Matúš Vallo tvrdí, že neplánuje zatvárať prevádzky (ilu)
StoryEditor

Vallo: Hlavná stanica je môj veľký bôľ, sme pripravení na zmenu, čakáme na štát

30.09.2021, 14:33
Autor:
TASRTASR
Primátor Bratislavy dúfa, že je blízko k tomu, aby spoločne vyhlásili architektonickú súťaž na obnovu predstaničného námestia i Hlavnej stanice.

Mesto Bratislava má od štvrtka novú autobusovú stanicu. Železničná Hlavná stanica však zostáva aj po rokoch plánov a sľubov bez rozsiahlejšej rekonštrukcie.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo tvrdí, že ho pre to, ako Hlavná stanica vyzerá, bolí veľmi srdce. "Stále prosím a žiadam ľudí, ktorí to majú v rukách, a to je minister dopravy a premiér," vyhlásil vo štvrtok Vallo.

Čakajú na štát

Primátor dúfa, že je blízko k tomu, aby spoločne vyhlásili architektonickú súťaž na obnovu predstaničného námestia i Hlavnej stanice. "My sme pripravení ju vyhlásiť. Čakáme však na štát, aby sa zapojil," podotkol Vallo. Je podľa neho dôležité, aby po novej autobusovej stanici mala Bratislava na úrovni 21. storočia aj železničnú stanicu.

Minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) minulý rok vyhlásil, že ak sa bude rekonštruovať Hlavná stanica, bude to v súčinnosti s mestom Bratislava.

"Nie je to len o budove, ale aj o priestore pred stanicou," povedal minister s tým, že aj tu je potrebné najprv nájsť zdroje financovania.

Veľká architektonická súťaž

Bratislavský magistrát opakovane tvrdí, že Hlavnú stanicu a priestor okolo nej treba riešiť jednou veľkou architektonickou súťažou. Vallo v roku 2018 v rozhovore pre TASR povedal, že Hlavná stanica i plánovaná budúca stanica Filiálka majú svoje výhody a aj nevýhody.

"Filiálka bude výborná stanica pre prímestskú vlakovú dopravu. Hlavná stanica je zas dobrá pre smer do Rakúska, Prahy či na sever Slovenska. Bude to ako v iných európskych metropolách, ktoré majú viacero železničných staníc. Mojou prioritou však bude, aby sa Hlavná stanica zrekonštruovala," uviedol.

V roku 2019 zverejnili Železnice Slovenskej republiky štúdiu realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste.

Dokument predpokladá, že do roku 2025 by sa malo začať pracovať na projektoch modernizácie bratislavskej Hlavnej stanice a revitalizácie úseku Bratislava predmestie - Bratislava filiálka. Do roku 2030 by sa tieto projekty mohli začať realizovať.

01 - Modified: 2019-01-09 14:11:26 - Feat.: 0 - Title: Vallo: Neprekvapilo ma, že sa Hlavná stanica nestihne zrekonštruovať do mája 02 - Modified: 2018-09-14 13:17:58 - Feat.: 0 - Title: Hlavná stanica v Bratislave má novú modernú čakáreň za 800-tisíc. Pozrite sa, ako vyzerá 03 - Modified: 2020-09-23 10:37:28 - Feat.: 0 - Title: Stanica Filiálka v Bratislave je stále v hre, prezradil Doležal. Hľadajú sa finančné zdroje
01 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Obnova bratislavskej kalvárie: To, čo sa komunisti snažili zlikvidovať, sa dočkalo úchvatného vzkriesenia 02 - Modified: 2024-11-21 15:27:21 - Feat.: - Title: Električková trať v Petržalke bude mať plynulé financovanie 03 - Modified: 2024-11-21 10:50:03 - Feat.: - Title: Bratislavské mestské zastupiteľstvo schválilo nový postup pri vymáhaní vybraných pohľadávok 04 - Modified: 2024-11-16 12:38:24 - Feat.: - Title: Podujatia 17. novembra v Bratislave môžu priniesť obmedzenia v doprave 05 - Modified: 2024-11-10 11:35:08 - Feat.: - Title: Developer pokračuje v obnove OD Dunaj a Domu odievania. Hotová má byť koncom budúceho roka
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
22. november 2024 03:04