Najúspešnejší slovenský podnikateľský príbeh, ktorý napísala firma ESET, stále rezonuje u mladej generácie informatikov. Na antivírusovom programe, ktorý sa časom zmenil na jedno z najúčinnejších bezpečnostných riešení na svete, spočiatku pracovala malá skupina počítačových nadšencov. Možno práve to imponuje študentom informatiky a elektrotechniky, ktorí si túto slovenskú spoločnosť zvolili za najžiadanejšieho zamestnávateľa.
Ochraňovať počítače
Až 68 percent študentov a absolventov IT smerov by privítalo, keby im zavolali z personálneho oddelenia ESETu a ponúkli prácu vo firme. Takmer polovica z viac ako 450 oslovených by siahla aj po pozícii v čínskej technologickej spoločnosti Lenovo a trojicu top chlebodarcov uzatvára Tatra banka, ktorú by si vybralo 37 percent respondentov.
„Študentom v našich rebríčkoch pravidelne imponujú perspektívne firmy prinášajúce inovácie. Víťazný ESET vnímajú ako globálnu špičku, ktorá vyrástla na Slovensku a to študentov veľmi oslovuje. Lenovo je nováčikom a jeho úspech stojí taktiež na technologických inováciách ako aj na silnej globálnej značke. Tatra banka dlhodobo ponúka kvalitné služby postavené na popredných technológiách,“ hovorí Radoslav Tausinger z občianskeho združenia Nexteria.
Snímka: Flickr.com
Navigovať ľudí
Na ďalších miestach sa tiež striedajú inovatívne slovenské spoločnosti so špičkovými medzinárodnými firmami. V súboji o tretiu priečku len tesne zaostal slovenský vývojár GPS navigácií Sygic s 36 percentami. „Sme veľmi radi, že Sygic sa umiestnil v hlasovaní ako jedna z najzaujímavejších IT firiem na Slovensku. Veríme tomu, že máme čo ponúknuť mladým ľudom. Sami máme väčšinou do 30 rokov a sme slobodná a otvorená firma, kde si navzájom tykáme. Zložení sme v malých tímoch, ktoré pracujú na vlastných cieľoch a zadaniach,“ hovorí CEO Sygic Michal Štencl. Hneď za Sygicom sa umiestnila nemecká automobilka Volkswagen s 35 percentami, jeden z najväčších zamestnávateľov na Slovensku.
Išli by za nimi aj do sveta
V minulosti prejavovaný záujem IT študentov o prácu v zahraničných firmách motivoval Nexteriu osobitne zaradiť do prieskumu tie, ktoré IT-čkarov na Slovensku zatiaľ nezamestnávajú. V rámci tejto kategórie spoločností túži väčšina z oslovených študentov (až 61 percent) pracovať pre amerického giganta Google. Ten sa na prvých priečkach rebríčkov Nexterie uhniezďuje dlhodobo so železnou pravidelnosťou. S väčším odstupom nasledujú jeho krajan Apple, technologická firma známa logom s nahryznutým jablkom (42 percent), a internetový predajca Amazon (39 percent). Vývoj počítačových a video hier vo firme Electronic Arts láka 29 percent IT mládeže, o niečo menej (27 percent) by sa chcelo dostať pod ochranné krídla počítačovej spoločnosti Dell.
S predstaviteľmi spoločností, ktoré si študenti zvolili v prieskume, sa budú môcť stretnúť a porozprávať už 28. apríla 2015 na 3. ročníku kariérneho podujatia Night of Chances Technology 2015, ktoré sa uskutoční na Fakulte informatiky a informačných technológií STU v Bratislave. Možno šéfov firiem zaujmú natoľko, že sa budú domov vracať ľahší o CV-čko a s dohodou o stáži vo vrecku.