Predchádzajúce analýzy zvyčajne spĺňali len emisie oxidu uhličitého (CO2) v dôsledku leteckej dopravy. Nová štúdia však podľa Science zahŕňa aj emisie CO2 a iných plynov, ktoré otepľujú planétu kvôli výstavbe a údržbe infraštruktúry, ako sú hotely a letiská, ako aj emisie súvisiace s nákupom potravín, nápojov a suvenírov.
Využitím údajov zhromaždených v rámci 160 krajín vedci odhadujú, že globálny cestovný ruch v roku 2013 predstavoval emisie skleníkových plynov zodpovedajúce 4,5 miliardám metrických ton CO2 alebo približne 8 percent celosvetových emisií. Letecká doprava predstavovala iba približne 12 percent z tohto celku.
Svetová organizácia cestovného ruchu predtým navrhla dva spôsoby, ako znížiť uhlíkovú stopu globálneho cestovného ruchu. Cestujúci by si mohli vybrať destinácie bližšie k domovu a viac využívať verejnú dopravu a vlády by mohli poskytnúť poskytovateľom služieb cestovného ruchu stimuly na zvýšenie ich energetickej účinnosti. K dnešnému dňu ani jeden z prístupov nebol veľmi úspešný, uvádzajú vedci.
Ak budú pokračovať najnovšie trendy, a ak svetová ekonomika narastie podľa očakávaní, do roku 2025 sa uhlíková stopa globálneho cestovného ruchu rozšíri o viac ako 40 percent (asi na 6,5 miliárd metrických ton CO2).