Medzinárodná asociácia pre detergenty a čistiace prostriedky, ktorej členom je Slovenské združenie pre značkové výrobky - SZZV zverejnila výsledky pravidelného celoeurópskeho prieskumu spotrebiteľského správania, ktorý bol realizovaný aj na Slovensku. Tentoraz zisťoval údaje v 23 krajinách na vzorke viac ako 4600 ľudí.
Upratujeme častejšie ako európsky priemer
Z prieskumu vyplynulo, že sa zvýšilo využívanie umývačiek riadu. V rámci Európy viac ako 64 percent domácnosti pravidelne využíva umývačku riadu. Z celkovej frekvencie za týždeň sa v priemere plne naplnená umývačka spustí až 4,4 krát. Umývačky v rámci Európy napĺňame najčastejšie na 92 percent kapacity.
Na Slovensku využíva umývačky 38 percent domácnosti. Slováci mierne častejšie spúšťajú svoje umývačky a to v priemere 5,1 krát za týždeň, z toho 46percent umývačku spúšťa, keď je naplnená takmer celkom alebo aspoň na tri štvrtiny.
Pokiaľ ide o upratovanie v rámci domácnosti, Slováci sú tom mierne lepšie ako priemer Európy. Aspoň raz za týždeň vysáva 84 percent Európanov, pričom na Slovensku je to 87 percent ľudí. Aspoň raz denne sa vysáva v 8 percentách slovenských domácností, čo je mierne viac ako 7 percentný priemer EÚ.
„Realizovaný európsky prieskum ukazuje, že čistota je kľúčovým aspektom toho, aby sme sa niekde cítili dobre. A to platí tak pre domácnosť, ako aj keď si vyjdeme do reštaurácie alebo prespíme v hoteli. V tomto ohľade sú Slováci náročnejší ako priemer Európy,“ komentuje výsledky prieskumu výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky, Ľubomír Tuchscher.
Riady dôležité ako kvalita potravín
Otázky udržateľnosti a životného prostredia však zaostávajú, aj keď prieskum zaznamenal mierný nárast. Dnes 37 percent spotrebiteľov na Slovensku zaujíma, či obal je možné recyklovať, v rámci Európy je to 40 percent opýtaných.
Až 94 percent Európanov považuje čistotu riadov za rovnako dôležitú ako samotnú kvalitu potravín, a to nielen v rámci domácnosti, ale aj v reštauráciách, hoteloch, či v nemocniciach.
Došlo aj k nárastu počtu tých, ktorí zámerne hľadajú na čistiacich prostriedkoch informácie ohľadom životného prostredia a udržateľnosti. Až 51 percent využíva na umývačke programy šetriace vodu, pričom 33 percent pravidelne kupuje a využíva udržateľné čistiace prostriedky.