Slovenská pošta ročne doručí viac ako 131 miliónov listov a vyše 17 miliónov balíkov. Podľa štatistík inštitúcie prejde ročne jej pobočkami približne 55 miliónov zákazníkov. Napriek vysokému objemu poskytovaných služieb sa spoločnosti darí udržiavať chybovosť na nízkej úrovni, a to aj napriek nedostatku zamestnancov. Pošta zároveň upozorňuje, že bezchybné doručovanie závisí nielen od jej vlastných procesov, ale aj od spolupráce a správneho postupu zo strany verejnosti.
Chyby pri doručovaní
Doručovanie zásielok si vyskúšalo priamo vedenie pošty, ktoré v bežný deň roznášalo zásielky tak, ako ich doručovací zamestnanci. Medzi najčastejšie dôvody meškania či neúspešného doručenia zásielok patrilo aj nesprávne uvedené PSČ alebo číslo domu.
Ako vysvetlil Vladislav Kupka, generálny riaditeľ Slovenskej pošty, doručovanie zásielok je často komplikované nedostatočným označením a prístupnosťou schránok. „Rodinné domy nemajú viditeľne umiestnené schránky a často chýbajú základné identifikačné prvky. Zvončeky spravidla nie sú označené menami a samotné schránky nie sú zvonka ľahko dostupné. Navyše, novším domom niekedy chýba súpisné číslo, čo ďalej sťažuje orientáciu doručovateľov,“ hovorí Kupka.
Aby sa zvýšila kvalita doručovania, je potrebné edukovať všetkých účastníkov poštového styku. Kľúčové je dôsledné vypĺňanie PSČ a čísla domu na strane odosielateľa a zabezpečenie jasného označenia na strane príjemcu. To znamená mať viditeľný zvonček, popisné číslo a prístupnú schránku.
Zostáva vám 59% na dočítanie.