Po finančne náročných vianočných sviatkoch neprišlo obdobie znižovania výdavkov. Ľudia neprestali vo veľkom míňať ani na začiatku roka. Najmä kvôli dobrým lyžiarskym podmienkam Slováci investovali najviac do cestovania.
Ako ukazujú čísla, január 2017 bol historicky najsilnejší od vzniku ZľavaDňa. Kým januárový obrat v roku 2016 dosiahol 1,25 milióna eur, tento rok to bolo až 1,7 milióna, teda až 36-percentný nárast. Tradičný povianočný prepad predaja nebol taký výrazný a Slováci nakupovali aj tesne po sviatkoch.
V rámci ponuky na najväčšom zľavovom portáli viedlo jednoznačne cestovanie. Tohtoročný januárový obrat len v tomto segmente tromfol aj silný december v roku 2015 a tiež letné mesiace v minulom aj predminulom roku. „Za takýto silný predaj v povianočnom období môžu najmä dva faktory. Jednak dobrá ekonomická situácia ľudí a zároveň naozaj vydarená zima s dostatkom snehu. Posledné dva roky bola zima slabšia s horšími podmienkami na lyžovanie,“ vysvetľuje riaditeľka ZľavaDňa Svetlana Tarageľová. Tento rok bolo síce málo zrážok, ale dobré podmienky na technické zasnežovanie, a preto sa dalo lyžovať na mnohých miestach Slovenska.
To, že Slováci mali záujem najmä o lyžovačky dokazuje aj to, že niekoľko týždňov boli najpredávanejšou ponukou celodenné skipasy do viacerých stredísk na Slovensku. Predali sa ich tisíce.
„Akonáhle sa zmenilo počasie, reagovali aj ľudia a zmenili preferenciu na aquaparky,“ dodáva Tarageľová. Nerástol však len dopyt po cestovaní, Slováci nakupovali vo veľkom aj ozdravné procedúry, či rôzne tovary. Naznačuje to rastúcu ekonomickú silu Slovákov, v porovnaní s minulým rokom. Niekoľkonásobne oproti minuloročnému januáru rástol aj dopyt po gastronómii.