Podmienky vedenia účtu, vlastná skúsenosť z minulosti a referencie rodinných príslušníkov s danou finančnou inštitúciou. Toto sú tri hlavné momenty, ktoré zavážia pri rozhodovaní o výbere banky. Vyplýva to z nedávneho online prieskumu ČSOB. U žien podľa neho viac zavážia referencie členov rodiny, u mužov zasa skúsenosti a podmienky. Úver pri výbere banky ovplyvňuje najmä generáciu vo veku 31 až 40 rokov.
Klientov priťahuje možnosť „nakombinuj si sám“
Dobré skúsenosti majú banky aj vtedy, ak dovolia zákazníkovi, aby si sám vybral, o čo má záujem a koľko ktorých služieb bude využívať. „Klient si sám navolí, aké služby majú byť súčasťou jeho účtu a len za tie platí. Cena účtu závisí od počtu zvolených služieb,“ hovorí pre HN Michal Kopecký, PR špecialista VÚB banky.
Výber služieb je individuálny
Preferencie nemožno takpovediac nahádzať do jedného vreca. „Vo všeobecnosti však môžeme povedať, že klienti sa pri výbere o účte z možností, aké ponúka bankový trh, rozhodujú veľmi individuálne,“ tvrdí Marína Masárová, hovorkyňa Tatra banky. Dodáva, že jedným z hlavných kritérií je stabilita banky, dôvera k banke a kvalita ponúkaných služieb. „Klienti taktiež zvažujú, či im banka ponúka účet, ktorý reflektuje na ich životný štýl – napríklad, či môžu používať rôzne bankové aplikácie v mobile a podobne,“ dodáva.
Naša finančná gramotnosť sa zlepšuje
Potešujúce je, že pre prieskum ČSOB banky sa 77 percent opýtaných vyjadrilo, že vedia, koľko a či vôbec platia za svoj účet v banke. Podmienky vedenia bežného účtu nadpriemerne zavážia v Žilinskom a Bratislavskom kraji. V trenčianskom regióne ovplyvňuje pri rozhodovaní sa o banke úver, náhodne si vyberá banku najviac ľudí v Nitre a okolí.