„Ak nám to cash flow vo firme dovolí, určite sa snažíme mať v decembri výdavky, ktoré optimalizujú hospodársky výsledok firmy,“ hovorí finančný riaditeľ softvérovej spoločnosti Axasoft Andrej Révay. Keďže to umožňuje aj zákon, najčastejšie sú to práve výdavky na školenia a odborné firemné stretnutia, ale aj na iné.
Ak sa niečo takto prefinancuje v decembri, zdôrazňuje Révay, je možnosť uplatniť si časť nákladov ako daňový výdavok – namiesto toho, aby ste na to vynaložili peniaze až v januári. „Ak to kúpime o pár dní skôr, optimalizujeme tým výdavky budúceho roka. Ak cash flow na kúpu v decembri nemáme, prenesieme nákup napríklad na jar,“ vysvetľuje podnikový ekonóm. Podľa neho je dôležité uvedomiť si, že ak si plánujem do firmy niečo obstarať, prirodzene zvažujem a plánujem spôsoby, kedy a ako to urobiť. „Hľadám najvýhodnejší spôsob, aby som dosiahol čo najlepší výsledok tým, že kúpu umiestnim do správneho obdobia,“ dodáva Révay.
Fakt, že firmy koncom roka masovejšie míňajú, potvrdzuje aj Jaroslav Orgoň, šéf ďalšej softvérovej firmy Abiset. „Predaj hardvéru je v poslednom kvartáli vždy silnejší než v ostatnom období roka,“ tvrdí.
Čo započítať, čo nie
Aké výdavky si podni...
Zostáva vám 85% na dočítanie.