1. Buďte stručný
Aj pri mailoch platí, že menej je niekedy viac. Buďte preto stručný a nepoužívajte zbytočné slová. Pri biznis mailoch sa navyše vyvarujte smajlíkom. Ak naozaj musíte písať dlhší mail, rozdeľte ho do sekcii.
2. Jednoduchý jazyk
Vyjadrujte sa jednoducho, jasne a zreteľne. Ak chcete jednoznačnú odpoveď, položte otázku priamo. Zabudnite na rozsiahle vetné spojenia alebo veľa cudzích slov.
3. Len jeden adresát
Neposielajte mail hromadne, vždy oslovte len konkrétnu osobu. Na mail, ktorý ide naraz desiatkam adresátov, ľudia odpovedajú neradi.
4. Správny predmet mailu
Veľa času si ušetríte, keď hneď v predmete mailu poviete o čo presne vám ide. Docielite tak, že ľudia si vašu správu aj otvoria a nehodia ju rovno do koša, prípadne neskončí v spame. .
5. Čas rozhoduje
Neposielajte dôležité maily v piatok poobede, hlavne ak čakáte okamžitú odpoveď. Naučte sa maily načasovať tak, aby ich druhá strana dostala, keď si zapne počítač. Tak, aby bol navrchu a nie naspodku prichádzajúcich.