Dôsledná príprava pred príchodom úradníkov daňovej správy a najmä slušné správanie, to sú hlavné predpoklady na hladkú a bezproblémovú kontrolu, tvrdí daňová poradkyňa Alica Fisterová.
Viete si predstaviť daňovú kontrolu, ktorá by prebehla v pohodovej atmosfére?
Áno, viem. Priebeh kontroly a atmosféra závisia hlavne od ľudí, ktorí sa na nej zúčastňujú. Ak daňový subjekt spolupracuje s daňovým kontrolórom, a ten dbá na práva daňového subjektu, nie je dôvod, prečo by mala kontrola
prebiehať v negatívnej atmosfére.
Zažívate s klientmi prevažne „pohodové“ kontroly alebo prevažujú tie opačné?
Vždy sa snažím, aby bol priebeh čo najhladší a bez komplikácií. Veľa závisí od dôslednej prípravy, poučenia klienta
a hlavne slušného správania. Odbúrava to stres a možné nepohodlie pri daňovej kontrole. Podstatné je, aby kontrolór
porozumel oblasti podnikania klienta a súvislostiam v účtovných a daňových operáciách. Aby mal na kontrolu všetky doklady a nemusel žiadať dodatočné podklady. Pri korektnej spolupráci s kontrolórmi nevznika...
Zostáva vám 85% na dočítanie.