Konzultačno-softvérová spoločnosť Softec odovzdala do prevádzky systém elektronických služieb občanom. Objednalo ho Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR.
Úradníci budú mať volnejšie ruky
Vďaka tomu by sa malo zrýchliť vybavovanie žiadostí a znížiť administratívna záťaž. Úradníci sa tak budú môcť viac venovať klientom a práci v teréne. Ide o prvý agendový systém, ktorý bol medzirezortne prepojený s registrom fyzických osôb a ktorý má slovenským občanom uľahčiť komunikáciu pri žiadaní o akékoľvek štátne sociálne dávky.
Potrebujete elektronický podpis
Systém je prístupný z portálu ministerstva práce employment.gov.sk a ústredného portálu verejnej správy Slovensko.sk. K dispozícii je 40 rôznych typov žiadostí o dávky. Pre prihlásenie je potrebný elektronický občiansky preukaz, tzv. eID, pre elektronické podanie žiadosti so zaručeným e-podpisom. "O ten na Slovensku od decembra 2013 už požiadalo viac ako 40-tisíc ľudí. Ďalších takmer milión občanov elektronický občiansky preukaz s čipom vlastní, ale ešte nepožiadalo o zaručený e-podpis," uviedla spoločnosť.
Bez osobného kontaktu
Po prihlásení sa žiadateľovi vďaka prepojeniu s registrom fyzických osôb ukáže žiadosť, o ktorú má záujem, prípadne prehľad aké čerpá dávky zo sociálneho systému, a to už s vopred vyplnenými údajmi z registra. "Verím, že to zvýši transparentnosť úradných procesov, skráti čas potrebný na vybavenie dávky a s postupným dobudovávaním eGovernmentu odbúra nutnosť osobného kontaktu s verejnou správou," konštatoval výkonný riaditeľ Softec Group Aleš Mičovský.