Webstránka splní účel len vtedy, ak je urobená efektívne. Kvalitná môže stáť slušnú sumu, preto je škoda, ak nie je využitý celý jej potenciál. Z pohľadu návštevníka je to povestný prvý dojem, ktorý je veľmi ťažké vymazať, preto sa oplatí dať si záležať. „To, čo je nové, nás vždy osloví. Máme to ako ľudia v sebe, že ak je niečo nové, máme pocit, že postupujeme ďalej. Preto sa stále robia redizajny, to, čo je opozerané, nám zovšednie,“ hovorí pre HN pracovný a organizačný psychológ František Skokan.
Beztabuľkové technológie by mali byť samozrejmosťou a ak postupne rozširujete obsah, myslite na to, že vám súčasná podoba vašej stránky jednoducho nemusí stačiť. Ak sa vám stránka v niektorých prehliadačoch nedokáže zobraziť, sami sa pripravujete o návštevníkov a tým aj o klientov. Nehovoriac už o tom, že mobilné zobrazenie musí byť samozrejmosť.
Texty a fotografie musia byť jasné, video pomôže
Ak ponúkate službu, treba ju názorne zobraziť s dôrazom na cieľovú skupinu, ktorú chcete zasiahnuť. Ľudský mozog však spracúva oveľa rýchlejšie vizuálne informácie ako text, takže treba dať dôraz na prezentačné a informačné videá. Spotrebitelia ich milujú, budú sa na stránku vracať a výsledky vás určite milo prekvapia. Potrebná je aj on-line komunikácia a verzia v angličtine, prípadne vo viacerých jazykoch. Moderné prekladateľské nástroje dobre poslúžia.
Zákazníkovi treba tiež poskytnúť pohodlie a nezabúdať, že ak sa bude vaša stránka načítavať príliš dlho, väčšina zrejme nebude mať trpezlivosť čakať a stránku opustí. Pamätajte i na to, že nie všetci majú rýchly a výkonný internet, preto tomu treba prispôsobiť aj svoju ponuku. Ak sa stránka bude otvárať dve minúty, potencionálny klient ju jednoducho zavrie a máte po obchode.
Hodnotenie zákazníkov
Pre záujemcu o váš produkt je dôležitá spätná väzba, preto by ste mu mali poskytnúť možnosť prečítať si referencie. Je to pre vás vlastne ďalšia reklama. Ak bol zákazník s nákupom u vás alebo s vašimi službami spokojný, nech má možnosť napísať hodnotenie a „pritiahnuť“ vám tak ďalších záujemcov. Reakcie na stránke zvýšia vašu dôveryhodnosť. Podľa agentúry Forrester Research spotrebitelia dôverujú najmä odporúčaniam od svojich priateľov, venujú im pri výbere až 70 percent času, pričom reklame len 10 percent. Recenzia spotrebiteľa tu spĺňa úlohu odporúčania.
Ak chcete kráčať s dobou, nemajte strach využívať aj nové nápady a techniky. Vyhnete sa tak dojmu, že obsah vašej stránky stagnuje, a pre klienta bude stále pútavý. „Aj na starý tovar stačí, aby sme napísali, že je nový, a zaberie to,“ dodáva Skokan.
Zdroj: mashable.com