Každý vie, že čas je (a to nielen) pre podnikateľov vzácny, a preto by sa ním nemalo plytvať. Často však dochádza k tomu, že ak nemáte plán aspoň na nasledujúci deň, mrháte drahocenné minúty na aktivity, ktoré nie sú ani produktívne, a často ani nikam nevedú. Niektorí ľudia si myslia, že keby mal deň aspon dvadsaťpäť hodín, bolo by to lepšie, a všetko by sa stíhalo. Ale nemá. A preto by sme mali tráviť dvadsať najťažších minút dňa plánovaním. Nezabudnite, že práve vy si vyberáte 20 najťažších minút svojho dňa. Otázka je - ako ich strávite?
Štyri jednoduché kroky, ako zvýšiť svoju produktivitu a „prežiť“ náročný pracovný deň
1. Z plánovania si urobte dennú rutinu. Napíšte si na papier osem cieľov, ktoré by ste v daný deň chceli dosiahnuť. A prečo práve osem? Z prozaického dôvodu - bežný pracovný deň má osem hodín, a ak nezvládnete vybaviť osem vecí denne, asi niečo robíte zle.
2. Uistite sa, že šesť z ôsmich cieľov sú profesionálne a ďalšie dva osobné. Medzi ne môžete zahrnúť napríklad beh alebo stretnutie s priateľmi.
3. Všetky body, ktoré ste si naplánovali, si na ďalší deň skontrolujte a prehodnoťte, či sa vám podarilo naplniť ich. Len tak sa budete vedieť pohnúť ďalej a vytvoriť si nový plán na nový deň.
4. Soboty sú výnimočné. Pri plánovaní tohto dňa si prehoďte priority a nastavte si šesť osobných a dva profesionálne ciele, napríklad zaplatenie faktúr.
Zdroj: businessinsider.com